2/1/07 - 3/1/07 - I luv evrything about ..... I luv evrything about .....: 2/1/07 - 3/1/07
Cinta Itu Ibarat...

Cinta Itu Ibarat...

Tahu tak, cinta sebenarnya sama seperti seseorang yg menunggu bas.Bila bas tu datang, awak tengok bas tu dan awak kata pada diri awak,"Eee... penuhnya... takde tempat duduk." Jadi, awak katakan pada diri awak,"Saya akan tunggu bas yg lain." Awak pun biarkan bas tu berlalu dan awak tunggu pulak bas yg lain.
Kemudian, datang pulak bas yg kedua.Awak tengok bas tu dan awak akan cakap, "Eee...bas ni buruk sgt... mesti tak selesa. Dan mungkinbas ni akan rosak kat tengah jalan." Jadi, awak pun biarkan bas buruk tu berlalu dan awak bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya.
Setelah beberapa ketika, datang lagi sebuah bas.Bas yg datang tu kosong, tak penuh dan tak seburuk bas yg tadi tapi kali ni awakkata, "Emmm.... tak de air-cond... cuaca pulak panas. Lebih baik saya tunggu bas yg lain."Dan sekali lagi awak biarkan bas tu berlalu dan awak bercadang utk menanti bas yg seterusnya.
Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca semakin mendung dan baru awak perasan yg awak pula dah terlambat rupanya. Awak mula panik dan terus naik bas yg datang ketika itu, walaupun bas itu tak sebegitu sempurna.Dan kemudian barulah awak sedar bahawa... awak dah naik bas yg salah. Jadi, selama ni awak dah membazir banyak masa dan wang untuk menunggu apa yg awak nak. Walaupun yg datang tu adalah bas yang berair-cond, adakah awak dpt pastikan bahawa bas tu tak akan rosak di tengah jalan atau mungkin bas tu tak terlalu sejuk untuk awak?
Jadi, (terutamanya golongan perempuan, lelakipun samalah) mengingini apa yg awak idamkan tu memang tak salah. Tapi, tak salah juga kalau anda sanggup memberi satu peluang pada orang lain, kan?
Sekiranya awak dapati "bas" itu tak sesuai dengan awak, apa yg perlu awak lakukan hanya tekan loceng dan turun daripada bas tu.Tapi... saya pasti awak semua tentu ada pengalaman yg macam ni. Awak nampak sebuah bas datang (tentulah bas yg awak nanti-nantikan),awak tahan bas tu tapi pemandu bas tu pulak buat tak faham dan pura-pura buat tak nampak awakdan terus berlalu tinggalkan awak!Hahahaha.... Bila ada bas yang lalu melintasi saya macam tu, apa yang saya lakukan ialah BERJALAN! Bodoh sebenarnya untuk mengejar bas tu sebab setiap kali, awak akan terjatuh dan menyakiti diri awak sendiri. Jadi, bercinta tu adalah ibarat menunggu bas,sama ada awak nak naik dan beri peluang padabas tu... semuanya terpulang pada diri awak.Dan bila awak berjalan, awak sebenarnya cuba melarikan diri daripada cinta !!..
L.o.v.e

L.o.v.e

Kadang-kadang kita mencari sebab untuk jatuh cinta,tetapi cinta yang sebenar akan hadir tanpa sebab.
-----------------------------------------------
Finding the right person is very hard and very wrong . . . it is best to be the right person for the one you love and start from there . . . you'll always end up disappointed when you set standards and define a 'right person' for you . . . and don't rush things . . . 'coz somewhere somehow God is preparing somebody for you..
I luv evrything about ..... © . Designed by MaisarahSidi.com