11/1/09 - 12/1/09 - I luv evrything about ..... I luv evrything about .....: 11/1/09 - 12/1/09

Whoohaa, I Like ;)

Nik Nurehan | Monday, November 30, 2009 | 0 Komen

Whhooohaaaa.. ini lah keja ku, bila mood itu dtg... hoHHoo..
Hurm, rasanya dh lama Cik An x mbikkk gamba sndiri okies..
Tapi td tu tetiba jekkk nk mbik..~~ teruss jek tangan ni mcapai kain tudung gitu.. keke
Psssssttt:Yang, skali skala x pe kan ;)

The Takbir and other Rituals

Nik Nurehan | Sunday, November 29, 2009 | 0 Komen
Allāhu akbar, Allāhu akbar, Allāhu akbar الله أكبر الله أكبر الله أكبر
lā ilāha illā Allāh لا إله إلا الله
Allāhu akbar, Allāhu akbar الله أكبر الله أكبر
wa li-illāhil-ḥamd ولله الحمد
Allah is the Greatest, Allah is the Greatest, Allah is the Greatest,
There is no deity but Allah
Allah is the Greatest, Allah is the Greatest
and to Allah goes all praise

Variation

Allāhu akbar, Allāhu akbar الله أكبر الله أكبر
lā ilāha illā Allāh لا إله إلا الله
wa Allāhu akbar, Allāhu akbar والله أكبر الله أكبر
wa li-illāhil-ḥamd ولله الحمد
Alḥamdulillāh `alā mā hadānā, wa lahul-shukru `ala mā awlānā الحمدلله على ما هدانا و له الشكر على ما اولانا
Allah is the Greatest, Allah is the Greatest,
There is no deity but Allah
and Allah is the Greatest, Allah is the Greatest
and to Allah goes all praise, (We) sing the praises of Allah because He has shown us the Right Path. (We) gratefully thank Him because He takes care of us and looks after our interests.[5]

Variation:

Allāhu akbar, Allāhu akbar, Allāhu akbar الله أكبر الله أكبر الله أكبر
lā ilāha illā Allāh لا إله إلا الله
Allāhu akbar, Allāhu akbar الله أكبر الله أكبر
wa li-illāhil-ḥamd ولله الحمد
Allāhu akbar kabīra, wal ḥamdu lillāhi kathīra, wa subḥāna Allāhi bukratan wa aṣīlā الله أكبر كبيرا والحمد لله كثيرا وسبحان الله بكرة وأصيلا
lā ilāha illā Allāh waḥdah(i) لا اله إلا الله وحده
Ṣadaqa wa`dah, wa naṣara abdah, wa 'a`azza jundahu wa ḥazama al-aḥzaba wahdah صدق وعده ونصر عبده وأعز جنده وهزم الأحزاب وحده
lā ilāha illā Allāh لا إله إلا الله
walā na`budu illā iyyāh ولا نعبد إلا إياه
Mukhliṣīn lahu ud-dīn wa law kariha al kāfirūn مخلصين له الدين ولو كره الكافرون
Allāhumma ṣallī `alā Sayyidinā Muḥammad, wa āla Sayyidinā Muḥammad, wa 'alā aṣḥabi Sayyidinā Muḥammad, wa `alā anṣāri Sayyidinā Muḥammad, wa `alā azwāji Sayyidinā Muḥammad, wa ala ḏurriyyati Sayyidinā Muḥammadin wa sallim taslīman kathīra اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آل سيدنا محمد وعلى أصحاب سيدنا محمد وعلى أنصار سيدنا محمد وعلى أزواج سيدنا محمد وعلى ذرية سيدنا محمد وسلم تسليما كثيرا
Allah is the Greatest, Allah is the Greatest, Allah is the Greatest,
There is no deity but Allah
Allah is the Greatest, Allah is the Greatest
and to Allah goes all praise
Allah is the Greatest, all Praise is due to Him, And Glory to Allah, eventide and in the morning
There is no god, but Allah the Unique
He has fulfilled His Promise, and made Victorious His worshipper, and made Mighty His soldiers and defeated the confederates
There is no deity but Allah
He alone we worship
With sincere and exclusive devotion, even though the infidels hate it
O Allah, have Mercy on our Prophet Muhammad, and on the family of our Prophet Muhammad, and on the Companions of our Prophet Muhammad, and on the Helpers of our Prophet Muhammad, and on the wives of our Prophet Muhammad, and on the offspring of our Prophet Muhammad, and Bestow upon them much peace

Eid al-Adha

Nik Nurehan | Sunday, November 29, 2009 | 0 Komen





Locations : My House, Jalan Bayam Lama
First day raya, at 6:00 PM

THE TWILIGHT SAGA: NEW MOON - Trailer

Nik Nurehan | Sunday, November 29, 2009 | 0 Komen


I'm sure you'll like it too.

Twilight (2008) Trailer

Nik Nurehan | Sunday, November 29, 2009 | 0 Komen


Twilight it soooooo cool! I am obbsessed! Can not WAIT for new moon~~
Mmg best giler ahhh citer neh.. Tut2 baru jek nengok kt astro, rupa2nya dh kuar series yang baruu okies~~ The Twilight saga ~~ New Moon.
Mauuuu nontonnn jgakkk..~~ x mo nunggu2 kt astro lagik. Haruss terjah Speedy utk dapatkan DVD nya nanti.............. suka** :)

Plot
See also: Novel's plot

Seventeen-year-old Isabella "Bella" Swan moves to Forks, a small town near Washington state's rugged coast, to live with her father, Charlie, after her mother remarries to a minor league baseball player. She is quickly befriended by many students at her new high school, but she is intrigued by the mysterious and aloof Cullen siblings. Bella sits next to Edward Cullen in biology class on her first day of school; he appears to be disgusted by her, much to Bella's confusion. A few days later, Bella is nearly struck by a van in the school parking lot. Edward inexplicably moves from some feet away and stops the vehicle with his hand. He later refuses to explain this act to Bella and warns her against befriending him.

After much research, Bella eventually discovers that Edward is a vampire, though he only consumes animal blood. The pair fall in love and Edward introduces Bella to his vampire family, Carlisle, Esme, Alice, Jasper, Emmett, and Rosalie. Soon after, three nomadic vampires—James, Victoria, and Laurent—arrive. James, a tracker vampire, is intrigued by Edward's protectiveness over a human and wants to hunt Bella for sport. Edward and his family risk their lives to protect her, but James tracks Bella to Phoenix where she is hiding and lures her into a trap by claiming he is holding her mother hostage. James attacks Bella and bites her wrist, but Edward, along with the other Cullen family members, arrives before he can kill her. James is destroyed, and Edward sucks James's venom from Bella's wrist, preventing her from becoming a vampire. A severely injured Bella is taken to a hospital. Upon returning to Forks, Bella and Edward attend their school prom. While there, Bella expresses her desire to become a vampire, which Edward refuses. The film ends with Victoria secretly watching the pair dancing, plotting revenge for her lover James' murder.

Shari sblm~~

Nik Nurehan | Saturday, November 28, 2009 | 0 Komen


Sehari sebelum raya sibuk pergi bershopping...
Opss kalau orang lain sibuk membeli belah barangan sendiri kan.
Ada yang membeli baju baru lah, kasut baru lah, handbag baru lah.
Tapi lain pulak Cik An ni tau..
Sibukkk bshopping barangan dapoo~~ hohoho..
* ala kira practice mjdi suri rumah yang bjaya la neh. hahaha. Mgader :P

Gini la bila bshopping pd ari terakhir sblm raya mjelma..
Mcm2 yang perlu di beli...~~~
Ke sana, kesini utk mcarinya..
Alhamdullilah, semua menda yang my mu list kan, tcapai jgk :)

Abis sit keta mjadi mangsa tau..
Tapi lam keta je lah, dlm boot tu kosong aja. kekeke..

Utk Hari raya aji neh, first day raya pastinya nsik beriani.. yukkk mkn~~;)
Second days raya lak, smestinya satey aym&daging.. Opss bukak cap2 beli yerkk...
Mesti lah my mum sndiri yang msk ok ;)
Terjamin kebersihan & kesedapan nya...
Bak kata orang, skali masyukk mulut, bpinggan2 orang akan mnambahnya tau.. kekeke.

Slamat Hari Raya Kawan2... :)
Slamat Mjamu Sleraaa~~~

Now You Can Download This Movie For FREE.

Nik Nurehan | Saturday, November 28, 2009 | 0 Komen

#Thanks To Kraetiv For Sharing The Link. Says Thanks To Kraetiv ~




Soundtrack 2012 (Time For Miracler-Adam Lambert)

Aslyn - that's when i love you

Nik Nurehan | Saturday, November 28, 2009 | 0 Komen
Aslyn Pictures, Images and Photos

Da song is beautiful i love it but the video is too emo style! hahaha

NESCAFÉ®

Nik Nurehan | Saturday, November 28, 2009 | 0 Komen

1 pack containing 15 sachets (net weight of 450g) Nestle Neslo premix coffee & chocolate malt drink.

Newest product by Nestle and only can be found in Malaysia

NESLO is a mixture of both world of NESCAFE coffee and chocolate malt drink, MILO...hence "NESLO". Malaysians love to experiment with their drinks and Neslo is one of them.

NESLO is manufactured in Malaysia by Nestle.

i like diz drama....

Nik Nurehan | Friday, November 27, 2009 | 0 Komen
nur kasih Pictures, Images and Photos
TV3 will air the final episode of Nur Kasih this Friday, at 9pm. Be sure to catch it. If you miss it, there will be a repeat of the show everyday at 7.30pm. If you want to catch up any episode check TV3 website at www.tv3.com.my.

Best gler la drama ni.. maybe the best malay drama ever.. huhu.. sggh menyayat ati.. hik3..
mmg best cite ni..lain dr typical malay drama yg show datin2, datuk2 n luxurious life..drama cm ni lbh meninggalkn kesan pd penonton..

http://www.scribd.com/doc/20226334/Nur-Kasih-Full-Version-by-OhArtis-Dot-Com

Selamat Hari Aidil Adha to all Muslims

Nik Nurehan | Friday, November 27, 2009 | 1 Komen
Selamat Hari Raya Haji Pictures, Images and Photos
I am taking this opportunity to wish all Malaysians a Selamat Hari Raya Aidil-adha. To those who will be driving home, please do be careful and drive safely.
The Eid-il-adha (aidil-adha) is also known in Malaysia as Hari Raya Korban.

Khusus Untuk Ibu Bapa Sahaja ...

Nik Nurehan | Monday, November 23, 2009 | 0 Komen

How to be a superb parents?Let me tell you.
  • Kalau jadi mak bapak tolong…sokong anak-anak dalam bidang yang mereka minat, jangan terlampau mengongkong dan memaksa anak ikut kehendak sendiri!
  • Kalau jadi mak bapak…tolong beri kritikan positif yang boleh memberi anak semangat untuk buat sesuatu kerja bukan beri kritikan negative dan membunuh dan membuat anak sekaligus jatuh!
  • Kalau jadi mak bapak…tolong berikan kepercayaan walaupun sedikit terhadap anak dan janganlah anggap anak itu loser dan tak mampu buat sesuatu perkara yang dianggap besar dalam hidupnya!
  • Kalau jadi mak bapak…tolong beri peluang kepada anak yang dah besar panjang untuk buat pilihan hidup sendiri bukan segalanya ditentukan!
  • Kalau jadi mak bapak…tolong faham bahawa anak juga seorang manusia yang ingin kebebasan untuk berkawan dan memilih cinta!
  • Kalau jadi mak bapak…tolong beri teguran dengan suara yang baik bukan secara melulu marah dan menengking jika tak mahu anak tidak memberi reaksi negative dan sekaligus boleh mengundang gaduh!
  • Kalau jadi mak bapak…tolong jangan bersikap pilih kasih dan rasa gembira pada anak yang berkebolehan tinggi sahaja tetapi memberi layanan buruk pada anak yang kurang berkebolehan!
  • Kalau jadi mak bapak...tolong jangan lihat keburukan anak saja, lihat dan pujilah kebaikan yang ditunjuk oleh anak walaupun sedikit dan tak perlulah membanding-bandingkan kebaikan anak orang lain!
  • Kalau jadi mak bapak…tolong ambil tahu tentang kebajikan anak-anak dan jangan biarkan anak menghadapi tekanan bersendirian!
p/s : Ibu bapa yang baik adalah ibu bapa yang boleh menjadi sahabat baik anak mereka.

Selamat Hari Jadi ~~

Nik Nurehan | Thursday, November 19, 2009 | 0 Komen

Selamat hari jadi ke 33 hari ini
Buat diri mu, Lin...~~~
Moga panjang umur murah rezeki
Hidup sentiasa diberkati Ilahi
Meningkat taqwa dan iman dalam hati
Berjaya dalam menempuh hidup ini

Bersyukur atas segala nikmat Allah yang tidak terkira
Punya keluarga dan sanak saudara yang bahagia
Punya anak suami yang sihat sejahtera
Punya kerjaya sebagai suri rumah n isteri yang bjaya..

Happy birthday Pictures, Images and Photos

Happy Besday Lin~~~

** http://linmdnoor.blogspot.com

Hurm.. serba ringkas yang ingin an ceritakan kat sini....
An kenal Sis lin neh melalui online tau. tapi jangan plak kata kenal melalui personal blog neh.
Agak mustahil la. cuz masa an kenal lin tu, an dh start wt private blog tau..
keke. kalau gitu smestinya an kenal Sis lin neh melalui biznes online yang an usahakan itu..
Mana lagik kalau tidak d an-wardrobe.blogspot.com kan. keke.
wah siap masukkan url penuh tu.
Bmula di situ la hubungan kami tjalin. kekeke.
Utk pengetahuan korang2 la yerk. Sis lin neh merupakan regular cust an tau..
Kiranya stiap bulan pasti si dia neh bshopping baju di situ. keke.
Jgn kata stiap bulan, ader jek baju tbaru lg tkini smestinya Sis Lin ni akan booking/membeli nya. kekekke. Syiokkk bangat..~~
Bsyukur jgk la, sbbnya an an dapat regular cust yang mcm neh.. kekkee..
Bsyukur jgk lah krana diberi pluang utk mngenali nya walaupun dlm tenet/phone sajer.
Msih x bkesempatan utk detim2 lagik.
InsyaALLAH Sis Lin, pasti kita akan ketemukkkkkkkkk okies ;)
kekeke.. kalau ada jodoh x kemana, x gitu... keke.
Wt masa skg neh, jodoh kita melalui alat yg canggeh ini. Esk2 pasti kita btentang mata lak. keke.

Apa pun, disini an mgambil ksempatan utk mgucapkan happy besday yg ke 33 yerk lin.... ;)

hehehe.. pssssssssssssstt, Cake tut!!! jangan luper pos esk petang ya!! hehehe...




Bunkface Through My Window TM commercial

Nik Nurehan | Sunday, November 15, 2009 | 0 Komen
bunkface Pictures, Images and Photos


Tomok - Through My Window

Nik Nurehan | Sunday, November 15, 2009 | 0 Komen
tomok Pictures, Images and Photos

Lenka- Trouble Is A Friend

Nik Nurehan | Friday, November 13, 2009 | 0 Komen
Lenka Pictures, Images and Photos

AirAsia.Com

Nik Nurehan | Wednesday, November 11, 2009 | 2 Komen


FREE SEATS

The seats are FREE. Pay for what’s left and be on your way

  • Pre-book meals online and SAVE up to 20%
  • Pre-book and get your favourite seat now!
  • Supersize your baggage! Pre-book and SAVE up to 50%
  • Get top travel tips on AirAsia's destination guide.
  • More than 50,000 rooms at your fingertips with Go Holiday
  • Get exclusive deals! Sign up for RedA!ert.


  • Booking Period : 11 Nov 2009 - 15 Nov 2009
    Travel Period : 1 May 2010 - 30 Oct 2010
    Travel Notes : - Advance booking required

    SEMBELIT 2

    Nik Nurehan | Wednesday, November 11, 2009 | 2 Komen


    Sembelit ialah pergerakan usus yang tidak kerap atau yang tidak selesa. Pergerakan usus mungkin kecil, keras atau kering. Bilangan kali seseorang membuang air besar dalam sehari adalah berbeza. Ia mungkin 2-3 kali sehari atau sekali dalam 2-3 hari. Seseorang dikatakan mengalami sembelit jika ia membuang air besar hanya dua kali dalam seminggu atau kurang daripada itu dan dikaitkan dengan peneranan ketika membuang air besar. Sembelit adalah lebih biasa di kalangan wanita.

    Untuk Informasi Lanjut, Sila Klik Sini.....

    Gejala-gejala
    Penyebab-penyebab
    Pengendalian
    Corak Hidup Baru

    Gejala-gejala

    * Najis adalah lebih kering dan keras dan adalah lebih susah untuk membuang air besar
    v Meneran semasa membuang air besar
    v Sakit semasa pergerakan usus
    v Kekejangan di bahagian abdomen

    Penyebab-penyebab

    1. Sembelit Mudah
    A. Stasis rektal, yang mungkin disebabkan oleh
    -
    Tabiat buruk
    -
    Sakit pada bahagian dubur
    -
    Gangguan kesedaran kerana pelalian yang melampau.
    B. Stasis kolon, yang mungkin diakibatkan oleh
    -
    pengambilan makanan yang kurang (kekurangan residu selulos di dalam diet seharian)
    -
    perubahan dalam pergerakan usus yang diakibatkan oleh ketidakfungsian endokrin
    - contohnya, penggunaan ubat tertentu seperti zat besi, kodein

    2. Sembelit organik
    Ini mungkin disebabkan oleh

    - Keadaan penyakit seperti kencing manis, ulser peptik dengan halangan, keadaan
    kemurungan.

    -
    Penyakit kolon, rektal atau pelvis.
    -
    Tekanan ke atas rektum, contohnya semasa mengandung atau disebabkan oleh tumor
    di bahagian pelvis.

    Runding dengan doktor anda apabila:
    v Sembelit muncul sebagai gejala baru selepas umur 40 tahun.
    v Sembelit menjadi lebih sakit, teruk dan lebih kerap.
    v Terdapat darah di dalam najis - Najis berwarna gelap dan kelihatan seperti tar.
    v Terdapat perubahan di dalam pergerakan usus. Sembelit berselang-seli dengan cirit-
    birit.

    v Sembelit tidak beransur pulih dengan suai-perubatan.

    Penanganan

    Doktor haruslah dirunding untuk mengenalpasti penyebab sembelit yang kronik
    v Sembelit transit perlahan - (disebabkan oleh pengambilan diet beresidu rendah), boleh
    dirawat dengan mengubah kepada diet yang tinggi dalam serat, dengan melebihkan
    pengambilan cecair dan senaman yang kerap. Makanan yang tinggi dalam serat ialah
    bran, buah-buahan kering, kekacang dan pasta. Sayur-sayuran dan buah-buahan
    mengandungi selulos tak-terserap dan pektin yang juga berguna di dalam perawatan
    sembelit.

    v Sediaan famakologi iaitu agen penghasil-pukal seperti metil selulos dan sekam
    isphagula yang berguna bila diet sendirian tidak dapat melegakan gejala sembelit.

    v Laksatif osmotik, contohnya magnesium sulfat atau magnesium hiroksida adalah juga
    berguna.

    v Laksatif perangsang - meningkatkan pergerakan usus, contohnya, senna
    v Pelembut najis, contohnya cecair parafin, merupakan langah jangka pendek untuk
    membantu melembutkan najis dalam penyakit dubur.

    v Agen prokinetik, contonya cisapride, yang memendekkan waktu peredaran usus.

    Corak Hidup Baru

    Pemakanan
    - lebihkan serat dalam pemakanan harian anda.

    - Minum 6-8 gelas cecair dalam sehari, contohnya jus, air, teh, kopi

    Senam
    - mula program penyenaman yang baru atau sambung semula sukan yang anda telah
    minati dahulu.

    Tabiat
    - Buang air besar selalu dan jangan tak perendahkan dorongan untuk membuang air besar

    - Kawal tekanan dan belajar untuk beristirehat.
    - Jangan memberi tekanan yang terlalu banyak pada latihan tandas kanak-kanak.
    - Jangan suai-ubat dengan terlalu banyak antasid.

    Sembelit tidak harus ditakperendahkan dan harus dirawat pada peringkat awal apabila penyebab masalahnya diketahui selepas dibincang dengan doktor anda.

    SEMBELIT 1

    Nik Nurehan | Wednesday, November 11, 2009 | 2 Komen

    Pengenalan

    Sembelit ialah apabila kekerapan untuk membuang air besar berkurangan dan kesukaran untuk membuang najis. Sembelit merupakan satu gejala, bukannya satu penyakit. Setiap orang pernah mengalami sembelit dalam kehidupan mereka dan selalunya ia disebabkan oleh amalan pemakanan yang tidak baik.

    Tanda dan Gejala

    Biasanya gejala-gejala sembelit adalah seperti berikut. Walau bagaimanapun, setiap orang mungkin akan mengalami gelaja-gejala yang berlainan. Gejala-gejala tersebut:

    • Tidak membuang air besar beberapa hari, atau membuang najis yang keras dan kering.
    • Perut kembung, kejang atau sakit.
    • Kurang selera makan.
    • Gigi mengetap, kaki tersilang, punggung dikepit bersama, muka menjadi kemerahan apabila kanak-kanak cuba untuk menahan pembuangan najis untuk elakkan ketidakselesaan.
    • Sedikit cecair atau calitan najis lembut pada seluar dalam kanak-kanak.

    Sebab-Sebab

    Ketika makanan bergerak menerusi kolon, kolon akan menyerap air daripada makanan semasa ia membentuk bahan buangan atau najis. Pengecutan otot pada kolon kemudiannya akan menolak najis ke rektum (bahagian akhir pada usus besar). Setelah najis sampai ke rektum, ia telah menjadi keras kerana kebanyakan air telah diserap.

    Sembelit berlaku apabila kolon menyerap telalu banyak air atau jika otot kolon mengecut secara perlahan atau lembab menyebabkan najis bergerak ke arah kolon secara terlalu perlahan. Akibatnya, najis akan menjadi keras dan kering. Sebab-sebab biasa berlakunya sembelit ialah:

  • Kurang serat dalam diet.
  • Kurang aktiviti fizikal (terutamanya di kalangan warga tua).
  • Pengubatan.
  • Susu.
  • Sindrom gangguan semasa pembuangan air besar (Irritable bowel syndrome).
  • Perubahan dalam kehidupan yang rutin seperti mengandung, penuaan dan pengembaraan.
  • Penyalahgunaan julap.
  • Menahan untuk membuang air besar.
  • Kekurangan air.
  • Penyakit atau keadaan tertentu seperti strok.
  • Masalah dengan kolon dan rektum.
  • Masalah dengan fungsi usus (sembelit kronik yang secara tiba-tiba dan tanpa sebab.
  • Komplikasi

    Sembelit yang berpanjangan dan serius mungkin boleh menyebabkan buasir yang disebabkan oleh menahan untuk membuang air besar atau Anal Fissures (koyakan pada kulit di sekeliling anus). Ia berlaku disebabkan oleh najis yang keras meregangkan otot Sphincter. Kesannya, pendarahan rektum mungkin berlaku, di mana darah kelihatan di permukaan najis.

    Kadang kala, regangan menyebabkan rektum terkeluar (terjatuh) dan ini boleh menjurus kepada pengeluaran mukus dari dubur. Rektum yang terkeluar dengan teruk dan kronik memerlukan pembedahan untuk menguatkan dan mengetatkan otot spinchcter dubur atau untuk membaiki lapisan yang terkeluar (terjatuh).

    Sembelit juga boleh disebabkan oleh najis yang keras memenuhi ruang usus dan rektum secara amat ketat yang mana penolakan najis keluar secara normal tidak mampu membawa najis keluar. Ini merupakan Fecal Impaction yang biasa berlaku di kalangan kanak-kanak dan orang dewasa. Impak ini boleh dilembutkan dengan penggunaan minyak mineral yang diminum atau disuntik menerusi dubur. Selepas melembutkan impaksi, doktor mungkin akan memecahkan dan membuang bahagian najis yang keras dengan memasukkan jari.

    Rawatan

    Perkara utama dalam merawat sembelit ialah untuk memastikan kita memakan serat dan meminum air dengan cukup. Ini akan membantu najis bergerak menerusi usus dengan meningkatkan ketebalan najis dan menjadikannya lebih lembut.

    Berbincang dengan doktor keluarga anda sekiranya:

  • Sembelit masih baru dan jarang berlaku kepada anda.
  • Anda mengalami sembelit selama 3 minggu atau lebih.
  • Anda dalam kesakitan.
  • Anda mendapati najis anda berdarah.
  • Pencegahan

    Dalam banyak kes, tips mudah berikut akan membantu:

  • Makan pelbagai jenis makanan. Makan banyak kekacang, bijirin penuh, buahan segar dan sayuran.
  • Minum banyak air.
  • Lakukan senaman secara berkala.
  • Jangan menahan untuk membuang air besar.
  • Ketahuilah yang tabiat membuang air besar yang normal adalah berbeza mengikut individu.
  • Sekiranya tabiat membuang air besar anda berubah, dapatkan pemeriksaan doktor anda.
  • Rinduuuuuu sg :(

    Nik Nurehan | Tuesday, November 10, 2009 | 2 Komen

    need, miss, love. Pictures, Images and Photos

    To My Sayang :
    Sayang ni rindu kamu la~~
    Sudah beberapa ari kita x ktemuk.
    Last kita jumpa,ari apa ekk~~
    Jumaat Lepas kan..Hurm..
    Esk dh hari Slasa okeh..
    Adoii RINDU nya.

    Sayang~~
    Sayang ni rindu laa....
    Sejak beberapa hari neh, kamu asyik sibuk aja.
    Dh 2 mlm kamu kena tido kt site tu........
    Disbbkan kena cek2 meter a;a menda dh..
    So mana leh bual panjang2 kan.
    Stiap 15 minit/ sejam haruss cek menda itu.
    Entah menda apa..
    Uuwaaaaaaaaaaaa~~~~~

    Sayang~~
    RInduuuuuu~~
    Sian ko sayang ni okey!
    Siang Malam kamu sibuk......
    Ksian jgk pd kamu cuz hari2 kena keje kt site itu.
    Hurmmm...............~~~

    Yangg!! agak2 bila kamu free yerkk..??
    Nk jumpaaaaaaaaaa~~~

    * Yang syiokk nyer lagik sminggu Incik Kerie nk dpt gaji utk bulan November neh.
    Amboi2. Sebut jek gaji terus tsenyum! kekeke.
    Iya lah..~~~ Cuz this gaji si dia nk belikan adiah utk raya aji pulakk.
    Hoyeahhhhhhhhhhhh~~!!!
    x pe yang, keje pun,sayang ni x kesah. hahahaha.........

    Kalau raya lepas, si dia belikan loket/rantai 'tomei'
    Utk raya aji ni, mau apa plak ek..?
    Pohkong...........??

    * Tapi Incik Kerie suka ke Tomei...~~~

    Kalau la ada habib kan, alang kah syiokkkkkkk! kekekeke

    Banjir 1

    Nik Nurehan | Tuesday, November 10, 2009 | 2 Komen
    Locations : Bhadapan pasar kubang pasu,banggol
    Hari : Jumaat
    Tarikh : 11 November 09
    Jam : 9 pagik





    * Kat sini la Cik An parkim ketanya. keke. kiranya x de la teruk sgt kan..

    * biasa la neh, nama lagik main banjir aka redah banjir kan. buat plak satu lipatan sajer. orangnya rendah plak tu,harus la basah jgk sluarnya. kekeke :)

    Banjir 1

    Nik Nurehan | Tuesday, November 10, 2009 | 2 Komen
    * Limpahh~ Limpahh~~ Haha. Gara2 hujan x bhenti. Ni la jadinya..~~~
    * Dbelakang rumah ku~~~

    ERT ( Ost Pisau Cukur ) – Farah Asyikin

    Nik Nurehan | Saturday, November 07, 2009 | 2 Komen


    Perempuan kini harus pandai menjaga diri
    Jangan buta berkasih sayang
    Sebelum berjanji lihat dulu kuasa membeli
    Tak inginkah hidup senang

    Jejaka rayu gadis harapan indah dilukis
    Mana dia jaminannya
    Bukan materialis kita hanya bersikap realis
    Ekonomi rumah tangga

    Bridge:
    Panggillah apa pun gelaran (aku tak hairan)
    Pisau cukur mata duitan
    Terpulang pada yang punya badan
    Asal terjamin masa depan

    Chorus:
    Inilah E..R..T..
    Ini ekonomi..E..
    Inilah E..R..T..
    E..E..K.O.Nomi..E..
    Zaman kini..

    Janji murah sekali jangan terima tanpa ‘guarantee’
    Lelaki pandai menyimpan
    Perempuan pun mesti buat dulu..bersediaa..

    (ulang bridge)
    (ulang chorus)

    Hari ini hanya kau satu
    Esok lusa siapa tahu
    Mungkin engkau satu berempat
    Ambil dulu sebelum terlambat..
    Terlambat..

    Wajah dan jiwa manis cinta suami pun terkikis
    Memang itu resam dunia
    Biar hati terguris jangan biar diri muflis
    Kerana ringgit lukis setia..
    (kissing effects)

    (ulang chorus)

    X suka!

    Nik Nurehan | Monday, November 02, 2009 | 4 Komen

    Hurm.
    x mo ckp panjang lebar,
    juz nk katakan yang Cik An x brapa nk suka dgn gamba neh.
    Walau x suka, Cik An tetap nk tempek gamba neh okies..
    Knapa ek x suka..??
    Trasa diriku lebar sgt2 okies..
    Jgn malu pd diri sendiri okies, jgn malu utk myatakan yang diri mu sudah mula ' berisi ' kembali.
    WahWahh.. hahaha..

    * Adakah krn baju itu tidak sesuai dgn kamu...??
    Ala saja nk sedapkan hati sendiir. kuikui...

    Aku & Cmera

    Nik Nurehan | Monday, November 02, 2009 | 0 Komen




    emo love Pictures, Images and Photos

    Gedik Bdua ;)

    Nik Nurehan | Monday, November 02, 2009 | 0 Komen


    love Pictures, Images and Photos
    I luv evrything about ..... © . Designed by MaisarahSidi.com