2010 - I luv evrything about ..... I luv evrything about .....: 2010
Azam Baru?? Tips jika ada masalah kurang keyakinan diri!!

Azam Baru?? Tips jika ada masalah kurang keyakinan diri!!

2010 Tahun Sudah Berlalu. hanya beberapa jam lg. Assalamualaikum dan salam Satu Malaysia!~

azam yang tahun lepas tu. dah setle ke belum...???

nak listkan ape azam baru?? sememangnya mcm2 la kan, tp lebih baik setiap hari kite berazam.. dan tunaikan azam itu semampu yang mungkin..

Ada orang suka menyalahgunakan nama “Azam” dan kemudian mengatakan sia-sia sahaja membuat azam, tak pernahnya jadi.

Pengalaman saya lain pula. Alhamdulillah, kebanyakan azam saya tercapai, cuma cepat atau lambat sahaja. Dan kadang-kadang ia datang dalam keadaan yang tidak disangka-sangka. Lagipun bukankah Allah sudah berjanji kepada kita, berdoalah dan DIA akan makbulkan. Percayalah dengan yakin dan saya yakin, amat mustahil untuk anda tidak mencapainya, walau apa pun target anda. Cuma sooner or later sahaja.

Ada sesetengahnya yang mengambil masa yang sekejap untuk berjaya, ada yang mengambil masa lama sedikit, tetapi tetap tercapai akhirnya.

Cuba anda check. Anda sebenarnya berazam ataupun berangan? Bila anda berazam, anda at least buat sedikit tindakan ke arah untuk mencapai azam tersebut. Kalau berangan, hehe… sendiri mau ingatlah!

Tips saya jika anda ada masalah kurang keyakinan diri ini:

1) Senaraikan kejayaan anda dan bersyukur mengenainya. Bersyukur dan appreciate walaupun kejayaan yang kecil.

Ingatlah kejayaan yang kita anggap kecil itu sebenarnya pada orang lain adalah kejayaan yang besar, bahkan bagi kita sendiri beberapa tahun yang lepas pun adalah sesuatu yang mustahil untuk dicapai.

Jadi bila kita sudah mencapainya, bersyukurlah dan raikanlah.

2) Bila anda dah ada list kejayaan anda, barulah anda akan terasa “sedikit” hebat, positif dan sedikit termotivasi.

Mari kita kongsi.

Happy New Year! Tahun baru 2011 !!

Happy New Year! Tahun baru 2011 !!

Masa lalu adalah sejarah, hari ini adalah goresan, hari esok adalah harapan. Selamat datang tahun baru 2011. Seiring dengan perginya kenangan, menyambut harapan. Selamat tinggal kenangan, selamat datang harapan.

FAITH makes all things possible,
HOPE makes all things work,
LOVE makes all things beautiful.
May you have all three in this New Year 2011

No regret about the past…
No fear about the future…
New hopes & dreams in 2011…
Thankful to God for His blessings in 2011…
Happy New Year !!

Happy New Year 2011. May this new year bring us a new spirit to reach all your dreams, good health and a happiness forever
Nk tmuntah slalu sgt minum natural clenx tea. sila abiskan satu gelas ini!!

Nk tmuntah slalu sgt minum natural clenx tea. sila abiskan satu gelas ini!!

According to the Mayo Clinic, the healthy rate of normal defecation is one bowel movement per day, less or more frequent movements probably indicate an unhealthy condition, such as lack of fiber or toxic constipation.

Kalau ann banyak makan, baru la ann minum... teh ni akan membuatkan anda membuang sehingga ke titisan terakhir.. Hahah...

Recommended Consumption For Best Results

Consume 1 teabag daily after dinner for those who want to detox and maintain a slender figure.
Consume 2 teabags daily after lunch and dinner for those who are experiencing severe constipation or are overweight.

Product Functions

Reduces body weight and maintains an ideal body shape
Stimulates peristaltic bowel movement to remove excessive toxins, fat and cholesterol
Relieves constipation, flatulence and bloated tummy
Improves the functions of detoxification organs
Strengthens immunity
Improves face complexion
Promotes radiant beauty and health from within

The advantages of colon detoxifying

Lose weight and/ or control weight
Overcome or relieve constipation and improve bowel disorders
Prevent, eliminate and reduce frequency and intensity of headaches
Improve digestion and absorption of nutrients
Boost body immune function and reduce risk of infection
Purify the blood
Improve emotional health and stress tolerance
Regain mental sharpness and think more clearly
Achieve a sense of wellbeing
Achieve a clearer skin and radiant complexion
Improve sleep quality and feel more refreshed
Scavenge free radicals and remove toxins
Improve energy levels and restore vitality
Putu halba kuih musim hujan !

Putu halba kuih musim hujan !


“Macam inilah bila hujan, makin ramai, kuih musim bah ini memang sedap makan masa hujan, makin lebat makin sedap”

Kuih yang dimaksudkannya adalah putu halba iaitu sejenis kuih istimewa yang mungkin hanya muncul pada musim hujan, di antara bulan November dan Disember.

Diperbuat daripada ubi kayu yang kini tidak lagi menjadi pilihan utama sajian zaman moden, keenakan putu halba masih boleh mengecurkan liur sesetengah individu terutama ketika musim tengkujuh.

“Bila dicuba, sedap pula rasanya, jadi setiap musim tengkujuh saya memang tak lepas peluang beli putu halba ni.


Tapi kenapa kuih ini hanya muncul pada musim tengkujuh?

Jawapannya ialah pada bekalan ubi. Lazimnya pada musim tengkujuh, ramai yang mula menuai ubi kayu bagi mengelakkannya rosak kerana tempat tanaman digenangi air.

Justeru, keadaan itu menyebabkan lambakan ubi kayu. Lama-kelamaan, timbul idea untuk mempelbagaikan kegunaan ubi kayu termasuk membuat kuih putu halba.

“Biasanya ubi kayu direbus atau dibakar, kemudian dimakan bersama kelapa parut dicampur gula dan sedikit garam. Ada juga yang suka makan ubi kayu bersama ikan tamban kering.

“Tetapi biasanya hanya orang tua-tua yang suka makan ubi kayu sebegitu, sebab itulah dipelbagaikan kegunaan ubi kayu ini dengan membuat kuih putu halba.

proses membuat putu halba sememangnya unik. Tidak seperti kuih lain, putu halba diperbuat daripada hampas ubi kayu yang dicampur manisan kelapa dan sedikit biji halba.

Ramuan membuat putu halba mudah didapati iaitu ubi parut yang dikeringkan dan dikukus dengan menggaul bersama halba. Ia berintikan gula Melaka dan bersalut kelapa parut di luarnya.

Gamba dr incik google, petikan : kosmo

Publish mggunakan white berry!

Publish mggunakan white berry!

Mcm mana nk update dgn mggunaakan berry berry anda??
1. Click setting.
2. Click email&mobile.
3. Fokus pd bahagian posting option.
4. Isikan bahagian kosong! Apa2 je pkataan korang nk letak. Kiranya utk security.
5. Click Save.

Mcm mana nk update entry.
1. Bukak bahagian sms, email
2. Click compose email.
3. Isi address dgn email yg bahagian yg korang edit td. (Bahagian posting)
4. Dh tu type je lah apa yang korang mahu publishkan.
5. Settle jerk then click send! Siapp lah.

Yeayyy!!! Slamat mcuba ;)


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Kenangan Terindah 2010!

Kenangan Terindah 2010!

Tahun baru bakal menjelang tidak lama lagik. Tahun 2010 akan blalu tidak lama lagik.
Apakah kenangan yang terindah yang x dpt anda lupakan? cik an x mo la kosi yang buruk2 ni. yang buruk2 tu kita abaikan atau lupakan saja ok. kalau ingat2 ni myakitkan hati saja kan.

utk cik an kan x mo la kosi manyak2 tapi hanya satu saja yang ingin cik an kongsikan iaituuuuuuuuuuuuuuuuu ;) jeng jeng jeng. hihihi. tsangat2 la indahh! bagi cik an x leh nk digambarkan. sapa boleh lupa kalau itu satu2 nya pkara penting yg merubah status seseorang kan. Apa kaitan status dan jgk kenangan indah?????
Alhamdullilah pada 30 july 2010 yg lepas, cik an slamat btunang dengan kery iaitu mohd khairi, jejaka pilihan cik an sndiri. alhamdullilah krn diberi green lite dan jgk sokongan dari ibu bapa tcinta serta ahli kluarga yang lain. direstui oleh kdua dua pihak. hari itu tsangat2 la indah bagi cik an dan incik tunangan, kery oke! mana boleh luperrrrrrrr tarikh penting itu beb! itu lah kenangan palinggggggggggggggggg manissss di tahun 2010!
Pada hari ptunangan itu, smanyak 5 par bebalas 5 par jgk. kalau adat kelantan ni mmg sama manyak. so msing2 x rugi or lebih gitu. adil bkn??? kalau time btunang neh slalunya org tua akan bebincang mgenai tarikh perkahwinan kan tapi lain pulak dengan kami. x de sbarang perbincangan panjang. tidak ada sbarang tetapan tarikh utk hari nikah tapi skadar pesetujuan utk mengikat tali ptunangan.
Shingga hari ini, masih x de tarikh yang dibincangkan, biarlah dulu. insyaALLAH kalau ada jodoh x kemana. Yang kami bdua tahu, waktu bertunang ini memberi ruang kpd kami utk menabung smanyak yang mukin/mampu ;)

Disni cik an ingin berkongsi jgk la gamba2 time btunang hari itu, sungguh chantek ok. muahahah. puji angkat bakul sndiri. nk mintak korang angkatkan mcm x mampu jerk. beratt ekk ;) muahah. berat nk memuji, ye lah cik an sedar x schantek korang tp bsyukur krn dikurniakan sgala anggota bdn yang sempurna. amin.

Mahukan screen protector for whiteberry !!!

Mahukan screen protector for whiteberry !!!

Saya mahukan ini. cuz screen proctector yg sdia ada sudah rosak aka tiada gam lagik. owh tidak! saya x leh tak ada screen protector.. mau bcalar screen whiteberry ksayangan ini! huuwaa.. eh bkn sbb whiteberry apa jenis hp pun wajib ada ok. kalau x de mmg x leh ahh!! menda wajib ada di screen. paling x suka pakai hp jenis ada calar2. kerisauan yg amat sgt! korang2 pun mesti gunakan khidmat ini jgk kan. sapa x sayang hp kan. barang paling penting utk kita.
Cepat la hari besok, x sabar mau ke mall bsama incik tunangan!! mau beli ini! mau jgk!

(Details)
-Protect your screen from scratches
-High tech optical grade polymer
-Against scratches and abrasion
I love you and you only! 5 Month!

I love you and you only! 5 Month!

Creation Day 5 Number Clip Art
Selamat Ulangtahun pertunangan sayangku aka mohd khairi abdul rahman.
tuptap tuptap dh 5 bulan kita sbg tungan masing2. hehe. cepat jerk masa blalu kan.
wallamak 5 bln dah wooooooooo!!! ;)
Agaknya brapa lama kita akan mjadi tunangan yerk? insyaALLAH, doakan kami yg tbek yerk.
Nak ckap lebih2 tak boleh jgk cuz kdua2 pihak belum berbincang or menentukan lagik.
Pendek kata atas pihak khairi dari segi kewangan. kalau diizinkan/tabungan sudah mcukupi boleh la ckp2 step sterusnya. kiranya time neh masa utk menabung la.
yeap2 korang. masa btunang neh la dikatakan masa menanbung. x boleh nk joli sakan tapi kekadang tu tbabas jgk. x nyempat nk menabung duk shopping sakan. hahaha. terukk bkn! bkn x tahu misi sterusnya adalah pkahwinan tapi kita sbg manusia biasa yang mempunyai khendak yang mcm2. kekadang tu leh tahan tp ada kala klau nak, nk jgk! x leh tahan lagik. mau jgk! akibatnya moneyy abisss. kahkahkah. sabar je lah!

h]Hari ini 30 december 2010, merupakan penutup tahun 2010. walaupun bln neh hingga 31 december. kiranya ngelass dh bulan december neh kan. smoga tahun br ini dimurahkan rezki dan dilimpah kekayaan. hahaha.. biar ekonomi smakin stabil! ;)
I LOVE YOU BECAUSE...you have a good sense of humor, a kind loving heart, you love me for who I am, you always make me smile, BUT most of all because U ARE YOU!

Kursus Kahwin!

Kursus Kahwin!

Lihat Pada rukun nikah ;-
-Suami
-Isteri
-Wali
-Saksi
-Ijab dan Qabul.

Pada asasnya cukup dgn syarat2 tersebut boleh lah bg seseorang itu bernikah, namun dalam keadaan dan zaman yang mencabar ini, kerajaan mengambil anisiatif terbaik bg pasangan yang ingin berkahwin, di isikan dgn ilmu pengetahuan mengenai alam perkahwinan sebelum menempuhiyna, dgn matlamatnya agar rumah tangga dibina bahagia selamanya..Maka tidak adalah persoalan2 yang semakin banyak pada hari ini, iaitu mengenai cerai, talak dan sebagainya yang tidak sepatutnya berlaku..

Mengenai sijil nikah, dokumen2 mengenainya dan dimestikan pasangan yang ingin berkahwin juga mengisi borang2 tertentu tidak termasuk di dalam rukun nikah. Namun ini adalah anisiatif yg dirasakan terbaik bg menjaga hak setiap pasangan , jika berlaku perkara2 yg tidak diingini..sebagai contoh taraf kelahiran anak..dokumen pernikahan amat penting ketika bg menentukan status anak tersebut, jika berlaku penceraian, tuntutan nafkah dan sebagainya..
SOAL JAWAB PERKAHWINAN

SOAL JAWAB PERKAHWINAN

1.Apakah yang perlu diketahui oleh pasangan sebelum sesuatu perkahwinan itu boleh dilangsungkan ?
Sebelum sesuatu perkahwinan itu boleh dilangsungkan bakal pengantin hendaklah memastikan : i) Tiada halangan untuk berkahwin; ii) Kesediaan kedua pihak untuk berkahwin; iii) Kedua-dua bakal pengantin telah menghadiri Kursus Pra Perkahwinan.

2.Apakah yang dimaksudkan dengan tiada halangan untuk berkahwin ?
Maksud tiada halangan untuk berkahwin ialah : i) Tidak wujud hubungan muhrim di antara lelaki dan perempuan; ii) Kesihatan yang baik dan tidak mendatangkan mudharat; iii) Mendapat kebenaran untuk berkahwin di luar kariah sekiranya perkahwinan itu bakal dilangsungkan di luar kariah pengantin perempuan ; iv) Bakal pengantin lelaki telah mendapat kebenaran dari Mahkamah sekiranya perkahwinan itu merupakan perkahwinan poligami; dan v) Berumur 18 tahun ke atas bagi lelaki dan 16 tahun ke atas bagi perempuan.

3. Apakah yang dimaksudkan dengan kesediaan kedua-dua pihak untuk berkahwin ?
Kesediaan kedua-dua pihak untuk berkahwin ialah persetujuan kedua-dua pihak untuk berkahwin.

4. Apakah yang dimaksudkan dengan Kursus Pra Perkahwinan ?
Kursus Pra Perkahwinan ialah kursus berkaitan dengan perkahwinan yang dianjurkan oleh Jabatan Agama atau pihak swasta yang mendapat kebenaran dan pengiktirafan daripada Kerajaan.

5. Siapakah yang dilarang untuk seorang wanita itu berkahwin ?
i) Bapa kandung; ii) Datuk; iii) Saudara lelaki seibu sebapa; iv) Saudara lelaki seibu; v) Anak saudara lelaki; vi) Bapa saudara; vii) Saudara lelaki sesusuan; dan viii) Orang bukan Islam.

6. Berapakah had umur minima untuk memasuki perkahwinan ?
Menurut Akta Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1984 Akta 303, had umur minima untuk memasuki perkahwinan ialah 18 tahun bagi lelaki dan 16 tahun bagi perempuan.

7. Sekiranya seorang perempuan itu berumur di bawah 16 tahun, bolehkah dia melangsungkan perkahwinan ?
Boleh, seorang perempuan yang berumur di bawah 16 tahun boleh melangsungkan perkahwinannya dengan syarat kebenaran daripada Hakim Syarie telah diperolehi terlebih dahulu.

8. Mengapakah had umur minima untuk berkahwin itu ditetapkan ?
Walaupun Hukum Syara' tidak menetapkan sebarang umur minima untuk berkahwin dan sesebuah perkahwinan itu boleh dilangsungkan apabila pihak-pihak kepada perkahwinan telah mencapai umur baligh, penetapan had umur minima dilakukan demi keperluan dunia moden masa kini, memandangkan ikatan perkahwinan itu memberi kesan kepada hak dan tanggungjawab kepada seseorang itu.

9. Di manakah perkahwinan itu dilangsungkan ?
Perkahwinan biasanya dilangsungkan di dalam kariah tempat tinggal pihak perempuan.

10. Bolehkah pernikahan dijalankan di tempat selain dari tempat tinggal kariah pihak perempuan ?
Boleh, dengan syarat kebenaran telah diberikan oleh Pendaftar kariah tempat tinggal pihak perempuan.

11. Bagaimanakah proses permohonan perkahwinan dilakukan ?
Proses permohonan perkahwinan dilakukan seperti berikut : i) Pihak lelaki dan perempuan mengemukakan permohonan melalui borang permohonan kepada Pendaftar bagi kariah tempat tinggal pihak perempuan; ii) Jika pihak lelaki bermastautin di luar kariah pihak perempuan, permohonan hendaklah disertakan dengan kenyataan oleh Pendaftar kariah tempat tinggal pihak lelaki; iii) Borang permohonan hendaklah disampaikan kepada Pendaftar sekurang-kurangnya 7 hari sebelum tarikh pernikahan; iv) Penolong Pendaftar akan menyatukan borang-borang itu; v) Borang-borang itu akan diserahkan kepada Pendaftar; v) Pendaftar akan mengeluarkan surat kebenaran; vi) Penolong Pendaftar akan menjalankan akad nikah; dan vii) Sijil nikah akan dikeluarkan oleh Pendaftar.

12. Apakah dokumen-dokumen yang perlu disertakan semasa memohon kebenaran untuk berkahwin ?
Dokumen-dokumen yang perlu disertakan semasa memohon kebenaran untuk berkahwin ialah : i) Bukti permastautinan; ii) Pengesahan status bujang oleh majikan atau penghulu; iii) Kad Pengenalan atau pasport; iv) Sijil Kursus Pra Perkahwinan; dan v) Surat kebenaran wali (jika berkaitan).

13. Mengapakah suatu perkahwinan itu perlu didaftarkan?
Suatu perkahwinan itu perlu didaftarkan untuk memastikan hak-hak pihak-pihak dalam perkahwinan itu terjamin.

14. Sekiranya suatu perkahwinan telah diadakan di luar Malaysia, apakah tindakan yang perlu dilakukan ?
Pihak-pihak perlulah memastikan bahawa perkahwinan itu didaftarkan di kariah tempat tinggal pihak perempuan.
Borong Permohonan Kursus!

Borong Permohonan Kursus!

Sminggu yg lepas kami bdua telah mgisi borang kursus kahwin yang diwajibkan bg pasangan atau individu yg ingin melansungkan pkahwinan x kiralah dlm masa tdekat mahupun x tentunya bila lgik mau bkahwin. hehe.

Ia diwajibkan kepada calon suami dan isteri yang bakal melangsungkan perkahwinan di Malaysia. Ini telah ditetapkan oleh Kerajaan Malaysia dan mempunyai modul tertentu terutamanya untuk memberi kefahaman mengenai hukum hakam berkaitan perkahwinan. Soal tanggungjwab suami dan isteri, soal nafkah zahir dan batin, bagaimana menjaga hubungan baik antara suami dan isteri dan sebagainya.

Bagi sesiapa yang brada di kota bharu, boleh la bdaftar di kompleks islam atau lebih dikenali balas islam di jalan kubang kerian. Hanya rm 70 seorang. Murah bkn. Kursus ini dijalankan slama 2 hari, pagi hinggalah petang. Harga ini tmasuklah fail, buku, pen & mkn pagi dan mkn petang. Murah bkn ;)

celcom oo celcom...

celcom oo celcom...

Gamba 10 hari yg lepas iaitu pd 19 december 2010.
Hati sedang bebunga2 okeh disbbkan incik tunangan bsetuju utk menambahkan service bb utk whiteberry sayerp! yeay.. ye lah apa gunanya memakai whiteberry kalau x nak tambahkan service/line utk bb kan. x de guna ok! wajib ada kalau nk memakai bb neh!!

Buat masa ini, cik an hanya menambahkan service di bwh line 5+1.
Agak mahal skit tapi disbbkan nk guna time tu jgk tpaksa la kan. mahal?? iyaaaa..
kalau ikutkan penggunaan cik an neh x sesuai utk jd ank di bwh line incik kery. tapi kalau nk buat tukar mgambil masa 3 hari jgk la. itu pun kalau system celcom itu bjalan dgn lancar.huh.

skg ni limit utk penggunaan cik an smanyak rm 150 shj. tapi slalunya dlm sbulan2 penggunaan melebihi dari itu.
utk line bb harganya asing.+internet harganya asing jgk. cik an juz amik internet rm 68(unlimited)
ada 2 jenis line internet sama ada rm 68 ataupun rm 98. hurm pada mulanya nk mbik rm 98 tp memikirkan hanya utk digunakan di phone so amik yg rm 68 udh lah!

utk penggunaan line cik an skg ni agak mahal disbbka satu minit call, dicaj 30 sen. mahal tu!!!!!
kalau kita jd 'ktua, 'ibu' line hanya 10 sen sminit sj. wahhhh bezanya rm 20 ok. manyak woooo!! patut la my bill naik mlabung/cepat jerk kena barred ok. haha.. owhh tidak! x best ni.

insyaALLAH akan btukarr. xmo dh guna 5+1 ini. bg yang kurang penggunaan luar elok sgt dh pakai service cm gini. kalau cik an neh buat biznes sndiri mana bole kan. ada jek nk call cust sana sini, sms cust itu ini. harus lah manyak guna skit!! harap2 incik tunangan besetuju utk menukarnya scepat mungkin!!

Final Piala Suzuki AFF: Malaysia juara

Final Piala Suzuki AFF: Malaysia juara


29/12/2010 9:47pm

KUALA LUMPUR 29 Dis. - Malaysia berjaya menjuarai Piala Suzuki AFF 2010 mengalahkan Indonesia di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta, Indonesia.

Kemenangan Malaysia itu diperoleh selepas berjaya mengatasi Skuad Garuda dengan agregat 4-2.

Pada perlawanan malam ini, Malaysia memperoleh gol pertama melalui Safee Salee pada saingan separuh masa pertama, manakala Indonesia berjaya mendapat satu gol hasil sumbangan Mohammad Nasuha dan gol sendiri pemain Malaysia, Mohamad Muslim Ahmad.

Paling menarik malam ini, sepakan penalti Firman Utina berjaya dihentikan oleh penjaga gawang negara, Khairul Fahmi Che Mat. - Utusan

Credit : http://www.utusan.com.my
Japanese Cheese Cake Recipe!

Japanese Cheese Cake Recipe!

Japanese cheese cake is yet another wonderful yoshoku, or Western-influenced, dish that evolved with the introduction of foreign imports like dairy cream cheese. Many countries have their own rendition of cheesecake; most are basically custards that are thickened with eggs and sweetened with honey or sugar. The resulting texture is very rich, creamy and dense.

Unlike those types, Japanese cheese cake is light and airy with an almost soufflé-like texture. The reason for that is the basic recipe is somewhat similar to a soufflé. It uses whipped egg whites as the leavening agent, little to no flour and only a little cream cheese. With less flour, sugar, eggs and cream cheese than the American version, the Japanese cheese cake has fewer calories and less fat and carbohydrates. (I haven’t actually done the nutritional calculations since it seems like an obvious deduction.)

If you’re expecting a dessert that resembles an American-style cheesecake, you will be disappointed—or pleasantly surprised. It needs no added flourishes, but if you feel so compelled, you can sprinkle on some powdered sugar, fresh berries or a drizzle of chocolate sauce. I've seen the same batter used to make large cupcakes, too.
Japanese Cheese Cake

8 oz. cream cheese, softened
1/3 cup milk
1/2 cup baker’s sugar (superfine), divided use
¼ tsp. salt
6 egg whites
6 egg yolks
½ tsp. cream of tartar
¼ cup cake flour
¼ cup cornstarch
1 Tbsp. lemon juice
boiling water

Preheat oven to 325 degrees. Spray a 9-inch cake pan with non-stick cooking spray, and line the bottom with a circle of parchment paper. Using a stand or hand mixer, beat cream cheese until softened. Continue beating and add 1/4 cup sugar gradually. Slowly add milk. Then, add egg yolks, salt, flour, cornstarch and lemon juice; beat until smooth.

In a separate mixing bowl, beat egg whites with cream of tartar and ¼ cup sugar and whip until soft peaks form. Add some of the whipped egg whites to the cream cheese mixture and blend (this step is called “lightening the batter.”) Then, carefully fold in the remaining whipped egg whites into the batter.

Pour this into the prepared cake pan. Place this pan into a larger baking pan and then put both of them into the middle oven rack. Into the larger pan, pour in boiling water from a kettle until the water level comes up to the halfway point of the cake pan. (this is called a bain marie or water bath.) Do not get water into the cake batter. The cake will rise above the edge but not fall over.

Bake at 325 degrees for 45-50 minutes or until a toothpick inserted in the center of the cake comes out clean (remember this Japanese version is more like a cake than a custard.) Turn off the oven and let the cake cool gradually for about an hour, opening the door ajar after the first 15 minutes. The cake will settle quite a bit after it cools.

Asyura. Kalau di kelantan di panggil 'Syuro'

Asyura. Kalau di kelantan di panggil 'Syuro'


Hanya RM 15 shj ;) Murahh bkn. Rasanya mcm berempah sedikit..
MALAYSIA mmg Terbaekkk lah!! ^^

MALAYSIA mmg Terbaekkk lah!! ^^

Malaysia 3-0 win against indonesia..excellent 3rd goal header by safee!
yeayyyy BIG CONGRATS MALAYSIA...! JOM menang lagi kat Indonesia!...n BRING BACK THE "PIALA SUZUKI"....!

Gol-gol Malaysia hasil jaringan Safee Sali pada minit ke-61 dan 73 manakala satu gol lagi daripada Mohamad Ashari Samsudin pada minit ke-68.

Perlawanan akhir kedua akan berlangsung di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta, Rabu ini. -
THE BODY SHOP YEAR END SALE UP TO 50%!

THE BODY SHOP YEAR END SALE UP TO 50%!

THE BODY SHOP YEAR END SALE. When: 26 December 2010 - 2 January 2011. Up to 50%

When: 26 December 2010 - 2 January 2011

Don't miss this frenzy offers!!!
Get your favourite goodies at discounted prices!

Starting today until 2nd January, 2011!

Visit participating Body Shop outlets to enjoy the offer!
Jom berangan!

Jom berangan!


Saya suka berangan. Bukan suka berangan-angan yang bercita-cita tu tapi saya suka buah berangan. Orang putih kata chestnut. Saya suka bau dan rasa buah berangan. bagus makan buah berangan sebab kandungan kalorinya rendah berbanding kacang lain seperti almond, walnut dan lain lain. It is cholestrol-free, low in fat but rich in fibre. Isi buah berangan ni rasa gebu, dan lemak manis. Paling sedap kalau dimakan panas-panas.

Td beli rm 10 shj. cukup la buat kami btiga. tapi yg mkn td hanya bdua.. sedap kan mak ;)

Lepas ni boleh makan buah berangan sambil berangan-angan. hehe
Mr. Cook, Kota Bharu!

Mr. Cook, Kota Bharu!

Kelmarin, sabtu bsamaan 25 december 2010. Kmai bdua ke mr.cook di taman cempaka.
Mr cook ini disyorkan oleh salah seorang kwn iaitu lynna. dikatanya chicken chop blackpaper nya sgt sedap kalau dibandingkan dgn selera cik siti. jadinya kami ke sini utk mcuba lah.

betul kata org, slera msing2 kan. x smestinya org kata sedap kita kata sedap. hurm nak kata sedap sgt takde lah. tp bole la mkn. keke. chicken chop special itu bole la. nk kalau tlalu sedap tak gak. boleh mkn. keke. tapi my slera tetap ke selera cik siti lagik cumaaaaa kuah di selera cik siti agak manis kalau dibandingkan dgn mr cook. yg lebih msin ;)

apa pun x salah kalau kita btukar selera n mcuba di tempat baru. ye lah x kn nk mkn di tempat yg sama aja. buhsan jgk!! betul tak? bagi sesiapa yang duk di kota bharu, ada nak sharekan tempat2 mkn yg mjadi pilihan korang? boleh la bg tau ye dimana. mau jgk kami merasai ;)
Resepi Apung Kukus yg tsangat simple,sedap & cepat. Slamat Mencuba!

Resepi Apung Kukus yg tsangat simple,sedap & cepat. Slamat Mencuba!

Lalalalalaa.. hari ini dengan mood yang tsangat rajin membuat apung kukus smanyak 2 biji. wallamakkk manyak nyer. boleh abiskan ker neh? hihi. ini kali ke2 cik an membuatnya dibantu oleh my mum tsangat. kali ptama tu dengan menggunakan 1 cawan tepung shj tapi kali ini guna 2 cawan tepung ok! ye lah first time mesti la nk buat kecik jerk kali kdua neh scara confident leh la buat besar skit! hihihi.

kalau kali ptama tu utk mkn sndiri2. tapi kali kdua ni utk diri sndir n incik tunangan. haruss la nk bg incik tunangan skeluarga merasa kan. apa la sangat dgn memberi apung kukus ni tapi yang pasti hasil air tangan kira ok kan? hihi. wallamakkkkk hasil air tangan sndiri? tipu*** padahal di bantu oleh my mum tcinta. kuikuii...

ok lah disini jgk an dengan suka hatinya ingin bkongsi resepi utk membuat apung kukus yg tsangat simple ini. hurm sbenarnya an dh share tau utk percubaan ptama tp an x kesah pun kalau share utk kali kdua. hihi.

eh eh kenapa yerk x dipanggil cake kukus?? disbbkan apung ini tidak memerlukan butter. so nk panggil cake camne. haha ( itu lah jawapan tbaekk oleh my mum )

Bahan-Bahannya adalah...

2 cawan tepung
Sdikit serbuk penaik diayak bsama tepung!
2 cawan gula
6 biji telur
Pewarna atas ksukaan
Sdikit esen vanilla
Sdikit esen rose (atas korang nk wt msukkan atau tidak)

haaa itu je lah bahan2nya. simple je ka ;)

Cara2nya :-

1. tepung itu diayak telebih dahulu bsama tepung penaik
2. masukkan gula n telur ( pukul shingga gebu ) naik cam putehh gitu. gebu segebunya lah. hihi... nampak dah ok.
3. masukkan esen vanilla. kalau korang nk masukkan esen rose skit. ok dah settle tu
4. masukkan tepung. sdikit demi sdikit. slow2 saja ok.
5. bahagikan ke dlm beberapa bahagian ( ke dalam mangkuk ) dah tu masukkan sdikit pewarna.
haaaa atas korang la nk buat brapa kaler. kalau 3 kaler, 3 mangkuk lah.
mcm contoh gamba di atas hanya kaler merah shj (jdnya di bahagi kpd 2)
5. msukkan ke dalam bekas scara bgilir. lepas kaler itu, kaler ini lah. hihi. bselang seli shingga abis.
6. kukus slama stengah jam. sbelum kukus mcm biasa panaskan air dahulu!
7. tutupkan adunan td dengan aluminum foil yerk, x nk bg air menitik di atas kek
8. slepas stengah jam, settle. boleh dimkn ;) mudah bkn! hihi...

Slamat Mcuba!!!
Simply weight Loss – Free Weight Loss Tip How Not To Lose Weight A Weight Gaining Diet.

Simply weight Loss – Free Weight Loss Tip How Not To Lose Weight A Weight Gaining Diet.

Getting fatter? Here's 3 steps to losing weight:Turn your head left. Then turn your head right. Repeat steps 1-2 when someone offers you food
Free Weight Loss Tips

Just because a person is thin it doesn’t mean they are healthy. People who don’t put on weight may feel they can eat whatever and whenever they like. However there are hidden dangers; the cholesterol levels can easily climb and various other silent killers may lurk about; such as diabetes. It is therefore pivotal that thin people who have trouble putting on weight still eat healthy.

There are various weight gaining diet plans but all have the one goal; to consume more calories than are being burned. Many people who struggle to put on weight are very active and therefore require a high daily calorie intake. The secret is to focus on good calories and not bad ones.

Some examples of weight gaining diet foods include:

• Fish
Fish is high in protein, makes you feel fuller faster and is known for excellent weight gain. Bodybuilders eat a lot of fish for the protein and because protein does not result in excess fat, you are putting on lean muscle instead which is healthier.

• Fruit
Fruit such as bananas are ideal for weight gain. Most other fruits will not result in actual gains but will make you healthy.

• Vegetables
Vegetables are the key to weight gain. You can eat as many vegetables as you like without feeling guilty. If you really need to gain weight then consider two to three small vegetable meals per day.

• Lean Meat
Meat is the other key to putting on weight. Although vegetarians may not be skinny, eating meat will certainly hasten the process of weight gain. Lean meats like lean beef and chicken should be eaten 4-5 times per week if your goal is to put on weight.

Some other free weight loss tip for a weight gaining diet include eating regular small meals rather than 3 large meals. 6 smaller meals will stop your body using up reserves of fat as it waits for the next meal. Providing a constant supply of food means there is always something for your body to work from.

In conclusion you can eat a weight gaining diet, but metabolism and genetics may be working against you. Regardless if you are simply weight loss or trying to gain weight, the most important thing is for you to eat healthy.
Kami di Hayaki & Rindu! Rindu!

Kami di Hayaki & Rindu! Rindu!

Ini lah kami di hayaki kopitiam ;)
skadar myelitkan sekeping gamba bsama di sini. trasa rindu gara2 ... tett! haha.
rindu neh, call me plz bole? oowhh tahu2 x bole ek. HUuwaaaaaaaa. rindu giloss neh.
Biarpun br jerk kita jumpa ptg td kan. dah tu 2x kali plak tu kita jumpa hari ni. msih x terubat rindu di hati. gataiiiii ;) hihi. ok lash, mau choww dulu. mahu lepak2 di mukabuku smbil layan tv 3 utk anugerah skin scara live la. jommm kita layan sama2!
Hayaki-Kopitiam-1
Hayaki-Kopitiam-menu

Hayaki Kopitiam KB

Hayaki Kopitiam KB

Dah lama kami x kesini~~ entah baper bulan dah x singgah ke hayaki kopitiam.
Bkn krn lupa jalan ke sini cuma entah la kaki ni malas saja nk mjejak ke sana. lg pun skg neh manyak sgt kedai2 makan yg baru kan. kalau dulu asyik2 hayaki. asyik2 hayaki. sudah bohsan ok. last mkn2 di hayaki di depan billion itu pun hanya minum2 saja. x de mkn pun. Hari ni jumaat spt biasa la kami akan ke tesco utk membeli keperluan dapur kan. dh tu buhsan amat dh mkn fast food ada di tesco itu. food court????? erkk x mo ok. bkn nya eksyen tapiii adesh ramai giloossssss. x mampu menunggu n duk mkn di tempat reramai gitu. hehe. jd kami ke sini lah.

settle2 jek kami mkn terus ke mall kb utk ketemu cust aka kawan iaitu cik yatie. hurm kejap sajerk hanya btemu mata utk membeli baju2 yang dibeli yang telah pun dibayar pd minggu lepas.

sesampai rumah dh kui 6 ptg. ok la tu, x de la lama sgt ;)

gini lah hari jumaat kami. anda bagaimana?
opssssssssssssss!!!! trima kaseh incik tunangan krn dtg temani sayerp pagik td. kiranya 2x la kamu dtg ke kb utk bjumpa dgn sayerp. suka ;)

Maher Zain Kembali Ke Malaysia 26 Disember Ini, Jualan Tiket Mula Dibuka

Maher Zain Kembali Ke Malaysia 26 Disember Ini, Jualan Tiket Mula Dibuka

WHY SHOULD I PURCHASE A BLACKBERRY CASE COVER?

WHY SHOULD I PURCHASE A BLACKBERRY CASE COVER?

A Blackberry phone is one of the most personalized of technical gadgets obtainable in the world these days and that’s the reason why many people want their own Blackberry cover design. The reason why you should purchase a Blackberry case cover is to protect your phone from external issues such as sun damage, accidental drops, and even dirt which can get into the crevices.

Blackberry covers? A cell phone skin is used to cover your cell phone from any sort of external issues like dirt, scratches, dust and moisture.

Trasa nk ini lah, ada sesiapa mau sponsorkan satu utk cik an ;) hihi.. chumel je kan. agak2 incik tunang kasi ke pakai cam gini yek. hahaha..
I want this HELLO KITTY case for my BLACKBERRY!

  1. Protects your handset from scratches and damage
  2. Strong and slim clip on material
  3. Protect your phone with the new clip on case.

Popular Posts

I luv evrything about ..... © . Designed by MaisarahSidi.com