1/1/10 - 2/1/10 - I luv evrything about ..... I luv evrything about .....: 1/1/10 - 2/1/10
My Hero!

My Hero!




My love, my hero always and forever.
My Hero !! My Darling !! Love you.
Mood : Bored

Mood : Bored

BORING Pictures, Images and Photos
Status : BUhsann!!! .. BUhsann!!!.. BUhsann!!! .. Arrggg... Pk An pkk. Apa nk wt neh..?? Adoiiii... BUhsann!!! .. BUhsann!!!.. BUhsann!!! .. Arrggg...

Yeah yeahh sayerppp tgh buhsan giler neh.
Rasa buhsan giler neh duk rumah
Sayerpp mau kuar la. Tapi nk kemana..?
Rasa x mo jek duk kt rumah neh.
Nk kuar jejalan jerk.
Kuar mkn kt luar ker.
Cuci2 mata tanpa membeli belah pun ok jgk
Tapi boleh ker cuci mata tanpa membeli apa pun?
Haishh mcm mustahil.
Kuar jek mesti duet pun malayang..
Hahaha. (Biasa la tu kan)

HUUuwaaa.
Awopp ! Awoppp.. Incik! Incik !! Sayang! Sayang!!
Sayangggg ni mauuu kuar.
Dgr la luahannn hati neh.
Sayerp tahu kamuuuuu sibukkk!!
Pepagik dh ada meeting until kui 11.
Petang neh kamu free ka..?
Yuk temani sayerpp.
Lunch bsama ka, jalan2 bsama ka.. HUUuwaaa.

I need you la yang!
SobSobbb sedey....
Solat Hajat menuntut Royalti Minyak.

Solat Hajat menuntut Royalti Minyak.







KOTA BHARU, 28 Jan: Kelantan ada hak untuk mendapat royalti minyak sebanyak RM2 bilion dan akan menjadi negeri yang terkaya, kata bekas Pengerusi Petronas, Tengku Razaleigh Hamzah.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Gua Musang mempersoalkan mengapa Kelantan tidak mendapat royalti minyak sedangkan Sabah dan Sarawak memperolehinya.

Ucapannya yang berjaya menarik perhatian orang ramai yang memenuhi padang Stadium Sultan Mohamad IV itu berakhir kira-kira jam 10.50 malam.

Sejak petang lagi, stadium penuh sesak dengan kehadiran puluhan ribu rakyat Kelantan untuk mengikuti penjelasan royalti minyak yang disampaikan oleh Ku Li.

Majlis bermula dengan solat Maghrib berjemaah yang diimamkan oleh Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob, diikuti solat Isyak yang diimamkan oleh Ustaz Mohamad Mustafa manakala solat hajat dipimpin oleh Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.





Kyros Kebab

Kyros Kebab


Kelantan G42, Ground Floor KB Mall, Jalan Hamzah, 15050 Kota Bahru, Kelantan




* Kalau tanya pdapat An lah, Erkkk x sedapppppppp lansung!
* Serik dah. x mo beli!
* Dulu2 sedap jerk, tapi last day beli, eeeeeeeeeeeee

Ish! x baik eee, eee, kan. Mkanan tu. Hurmm..!!


Imagine tender, succulent meat, roasted slowly on a rotating vertical stainless steel infrared burner, wrapped in crisp Lebanese bread with fresh, crunchy vegetables, topped with the Kyros special sauce!

Now that your imagination is running wild and your stomach is growling, let's talk about what makes Kyros Kebab better than all the rest.

Our Kyros special sauce:
Sweet and tangy, with a unique blend of spices and the finest ingredients, our oh-so-secret sauce brings out the fabulous flavours of the Kyros Kebab. Its indescribable taste is what makes it different from any other kebabs and it is also what makes your mouth water at the thought of it every time!

Other X-Factors are:

1. We use only fresh meat, cooked with special spices and ingredients.
2. We roast our kebab meat over a specially-made, stainless steel, rotating infrared vertical burner. This vertical burner allows excess oil to drip off, making our kebab meat beautifully roasted, yet lean and so low in cholesterol that our chicken kebab has been certified as low fat and cholesterol free!
3. We provide a wide variety of choices - chicken, beef, lamb, chicken sausage and even vegetarian!
4. Our quality and hygiene control is of extremely stringent level.
5. Our mix of Mediterranean and Western concepts in our stores reverberate an ambience unlike any other.
Flyover Jalam Hamzah, KB

Flyover Jalam Hamzah, KB



Nantikan kmunculan jalan btingkat sbegini rupa. Yeayy!!
Mudah Mudahan smuanya bjalan dgn lancar, InsyaALLAH.
First Flyover in-waiting , At Kota Bharu

First Flyover in-waiting , At Kota Bharu





First flyover in-waiting at Jalan Hamzah, Kota Bharu en route
starting from second Sultan Yahya Petra Bridge (under construction) to Sultan Yahya Petra Road in front of Billion Hypermart.

Megatone concrete mould get ready to flush off in front of oldJalan Hamzah Bus Terminal. This to-be-accomplish as scheduled 2012's flyover will reduce massive congestion during peak
to the Sultan Yahya Petra bridge.


Tune Hotels.com To Open In Kota Bharu, Kelantan

Tune Hotels.com To Open In Kota Bharu, Kelantan

KOTA BARU: Tune Hotels.com is set to open a hotel at KB Sentral, Kota Baru by the end of this year.

The company yesterday held a groundbreaking ceremony officiated by the Deputy Menteri Besar of Kelantan, Datuk Ahmad Ya’kob.

The hotel will be built under a partnership agreement between Tune Hotels.com and HLK Group, which has set up a special purpose vehicle company, HLK Ventures Sdn Bhd, to undertake the development and operation of the hotel.

Located in the heart of Kota Bharu next to the State capital’s popular landmark the KB Mall, the new Tune Hotels.com will offer 150 rooms comprising 104 double rooms, 45 twin rooms and 1 wheelchairfriendly room.

Guests will find the hotel’s location very strategic and convenient as it is within close proximity of established shopping outlets.

Tune Hotels.com - KB Sentral, Kota Baru is one of five new hotels that the company expects to open in Malaysia this year. The other hotels scheduled to be open are in Danga Bay, Kota Damansara, Miri and Bintulu.

Its existing hotels are in Kuala Lumpur, KLIA-LCCT, Penang, Kota Kinabalu and Kuching. Tune Hotels.com has also recently opened its first two hotels outside Malaysia in Bali, Indonesia located at Kuta and Double Six,
Legian.

The company's aggressive regional expansion plans include their recent strategic partnership with Evolution Capital Public Company Limited to franchise a roll-out of 44 Tune Hotels.com hotels across Thailand, China,
Bangladesh, the Philippines and Indonesia and Apodis Hospitality Group to invest in, develop and operate 20 Tune Hotels.com hotels across India by 2012.

Together with its expansion plan within Malaysia, Tune Hotels.com expects to have 100 hotels operational
by 2013.

Group CEO of Tune Hotels.com, Mark Lankester (pic) said, with more people travelling due to the proliferation of low cost carriers such as AirAsia, travelers are challenged by full service hotels that charge high rates for accommodation when they arrive.

Managing director of HLK Ventures, TS Ting said the Tune Hotels.com’s business model clicked well with them and the concept is relevant with today’s lifestyle and travel mode.

Keropok Lekor - Fish Sausage

Keropok Lekor - Fish Sausage


Prepared from fish meat grounded with sago and salt, these are then rolled and made into the shape of long tubes similar to sausages.

They are then boiled and can be eaten while hot together with chilly sauce. Another way to eat is to fry the keropok lekor which makes it crunchy and eaten with chilly sauce.


Keropok lekor atau kerepok batang merupakan sejenis makanan tradisional pantai timur, khususnya di Terengganu yang terkenal. Keropok diperbuat daripada isi ikan laut dan campuran sagu dan sedikit garam. Terdapat juga keropok yang dicampurkan dengan tepong kanji. Keseluruhan ramuan tersebut akan diuli dan digentel panjang bertali, sebelum direbus didalam air panas.

Kandungan ikan yang tinggi menjadikan keropok lekor sebagai makanan berprotin tinggi yang kaya dengan iodin semulajadi.

Keropok lekor boleh dimakan segar sabaik sahaja diangkat dengan dicicah air lada (sos cili) yang pedas. Pada masa ini, pembuatan keropok lekor telah pun tersohor kebeberapa negeri lain.

Keropok lekor biasanya tidak tahan lama. Bagaimanapun, sekiranya hendak disimpan dengan lebih lama, keropok lekor hendaklah dibalut dengan plastik dan diletakkan ditempat air batu bagi mengelakkan baunya mencemar makanan lain. Apabila hendak dimakan, ia perlu dibasuh dan direbus semula dengan air yang dicampurkan sedikit garam, sekiranya tidak keropok berasa tawar.

Selain daripada dimakan segar, keropok lekor juga boleh dipotong pendek dan digoreng sekali lagi bagi menghasilkan keropok yang lebih rangup. Keropok lekor yang dicampur dengan tepung kanji biasanya lebih rangup apabila digoreng, tetapi akan bertukar menjadi liat apabila sudah sejuk. Keropok lekor yang menggunakan campuran sagu tidak akan menjadi liat walaupun ia sudah sejuk selepas digoreng.
Bagaimana Pula Matinya Aku ?

Bagaimana Pula Matinya Aku ?

Biasa dah kita bercakap tentang mati. Ringan sahaja mulut kita mengeluarkan kata-kata seperti mati itu benar, entah bila kita kan mati, mana lah tahu umur saya ni tak panjang, eh meninggal dah dia tu, ish baru je semalam bercakap dengan si arwah, semoga rohnya dicucuri rahmat, mati dalam iman, mati itu mati ini …

Lepas solat juga kita berdoa atau meng-aminkan doa-doa yang dipimpin oleh imam mengenai memohon dimatikan dalam Islam, dimatikan dengan cara yang baik dan sebagainya.

Telah banyak kali kita mendengar berbagai-bagai tazkirah berkaitan mati. Banyak kali juga kita sudah menonton filem dan drama televisyen yang menunjukkan aksi-aksi kematian. Berita tentang selebriti atau tokoh mati pun selalu kita dengar dengan penuh rasa terperanjat.

Tidak kurang banyaknya juga kita menziarah jenazah dalam perjalanan terakhirnya ke kuburan. Lebih dari itu antara kita pernah ada yang melihat sendiri bagaimana kematian berlaku di hadapan matanya. Tentu sekali ia menjadi saat yang tak dapat dilupa.

Dalam Ramadhan ini sepertimana bulan-bulan yang lain juga, kematian tetap berlaku. Kita kehilangan akan sanak saudara dan ahli keluarga. Bapa saudara isteri saya, PakDa baru sahaja meninggal pada 16 sep. Tahun lalu Pak Anjang saya juga menyahut panggilan Illahi dalam Ramadhan. Mengenang pemergian mereka-mereka itu membuatkan saya berfikir agak jauh tentang nasib diri sendiri kelak.

Iaitu, persoalan tentang bagaimana agaknya ketentuan takdir untuk diri saya nanti. Bagaimanakah keadaan yang Allah tentukan untuk nyawa saya diambil (dan anda semua juga) ?

Itu juga antara perkara yang dah banyak kali mungkin kita pernah fikirkan. Namun sedalam manakah dan sejauh manakah kita memikirkannya?

Mudah-mudahan untuk diri ini dipermudahkan kelak urusan yang sesakit tikaman 300 mata pedang ini. Ini hanya apa yang saya fikirkan, sedangkan Allah SWT berkuasa mematikan kita dengan apa cara yang dikehendakiNya jua ..

Mati sakit tua
Mati semasa tidur
Mati selepas solat

Mati melahirkan anak
Mati tak dapat bernafas
Mati sakit dada
Mati sakit jantung

Mati demam denggi
Mati barah otak
Mati leukimia

Mati ditimpa pokok
Mati disambar petir
Mati terkena eletrik
Mati bangunan terbakar

Mati kelaparan
Mati kehausan

Mati termakan racun
Mati disihir ilmu hitam

Mati kapal terbang terhempas
Mati kemalangan kereta
Mati feri karam
Mati jatuh motosikal
Mati dilanggar lori

Mati jatuh dari bukit
Mati jatuh dari bangunan
Mati jatuh ke lubang dalam

Mati dalam tsunami
Mati dalam puting beliung
Mati dalam banjir

Mati lemas di sungai
Mati lemas di laut

Mati selepas dirompak
Mati selepas diculik

Mati ditembak
Mati dipukul orang
Mati ditetak
Mati disembelih
Mati ditikam

Mati dalam letupan (perangan)
Mati disiksa (perang)

Mati dibaham harimau
Mati ditelan ular sawa
Mati dipatuk ular tedung
Mati dibaham jerung
Mati dibaham buaya

Mungkin sesetengah cara kematian itu kita hanya dengar pernah berlaku kepada orang lain. Kita rasa gerun, kita rasa tak mahu terjadi ke atas diri kita. Namun siapa lah kita untuk menidakkannya.

Kawallah rasa terperanjat bila mendengar sesuatu kematian. Kawallah rasa sedih pabila menerima berita kematian. Namun jangan dikawal rasa takut pada Allah kerana kita pasti akan menyusul selepas itu. Ada orang matinya hanya berselang minggu. Biasa lah dialog macam di bawah ni ..

” … eh seminggu yang sudah baru je lebai tu meninggal, hari ni dah pak haji tu pulak meninggal … ”

Siapa tahu nasib kita, mungkin berselang hari sahaja ? Biarlah takut itu menguasai diri kita. Ibarat kita menanggung ketar lutut menunggu giliran nak cabut gigi, gementar tak dapat ditahan-tahan.

Mudah-mudahan kita diberi mati yang baik caranya. AMIN.

Kullu nafsin za iqatul maut

Kullu nafsin za iqatul maut


Masa baca tu, sebut2lah nama sendiri yer...., kalau tak terasa meremang, sama2lah kita lebihkan amal ibadat. Bukanlah perkara yang mudah setelah mambaca atau menghafalnya begitu sahaja sesungguhnya hanya amalan baik yg kita lakukan selama hidup di dunia yg akan menjadi penyelamat, InsyaAllah..

WALLAHU A'LAAMM.

Bismillah hir rah man nir rahim.
Mahasuci Tuhan yang Engkau bersifat dengan Baqa' dan Qidam, Tuhan yang
berkuasa mematikan sekalian yang bernyawa, Mahasuci Tuhan yang menjadikan mati dan hidup untuk menguji siapa yang baik dan siapa yang kecewa. Mahasuci Tuhan yang menjadikan lubang kubur sebesar-besar pengajaran untuk menjadi iktibar kepada orang yang lalai, dan sebesar-besar amaran kepada orang yang masih hidup. Ingatlah! Bahawa sekalian mahluk Allah akan jahanam dan binasa, melainkan zat Allah Taala. Ialah Tuhan yang Mahabesar kuasa menghukum, manakala kita sekalian akan kembali menghadap hadirat AllahTaala.

Wahai SAYA Bin IBU SAYA, wahai SAYA Bin IBU SAYA, wahai SAYA Bin
IBUSAYA,hendaklah kamu ingat akan janji-janji Allah yang mana kamu ada bawa bersama-sama dari dunia ini. Sekarang kamu telah menuju masuk ke negeri Akhirat. Kamu telah mengaku bahawa tiada Tuhan yang disembah dengan sebenar-benarnya melainkan Allah, dan bahawa senya Nabi Muhammad itu Pesuruh Allah. Ingatlah wahai SAYA Bin IBU SAYA, apabila datang kepada kamu 2 orang malaikat yang serupa dengan kamu iaitu Mungkar dan Nakir, maka janganlah berasa gentar dan takut, janganlah
kamu berdukacita dan risau serta janganlah kamu susah-hati dan terkejut.

Ketahuilah wahai SAYA Bin IBU SAYA, bahawasanya Mungkar dan Nakir itu hamba
Allah Taala, sebagaimana kamu juga hamba Allah Taala. Apabila mereka menyuruh kamu duduk, mereka juga akan menyoal kamu. Mereka berkata:

Siapakah Tuhan kamu?
Siapakah Nabi kamu?
Apakah agama kamu?
Apakah kiblat kamu?
Siapakah saudara kamu?
Apakah pegangan iktikad kamu?
Dan apakah kalimah yang kamu bawa bersama-sama kamu?

Di masa itu hendaklah kamu menjawab soalan-soalan mereka dengan cermat dan sehabis-habis terang, tepat dan betul. Janganlah berasa gementar,janganlah cuak dan janganlah bergopoh-gapah, biarlah tenang dan berhati-hati.

Hendaklah kamu jawab begini:
Allah Taala Tuhanku,
Muhammad nabiku,
Islam agamaku,
kitab suci Al-Quran ikutanku, Baitullah itu kiblatku, malahan
solah lima waktu, puasa di bulan Ramadhan,
mengeluarkan zakat dan
mengerjakan haji diwajibkan ke atas aku.
Semua orang Islam dan orang yang beriman adalah saudara aku, bahkan dari
masa hidup hingga aku mati aku mengucap: "La ila ha illallah Muhammad dur rasulullah".

Wahai SAYA Bin IBU SAYA tetapkanlah hatimu, inilah dia suatu dugaan yang paling besar. Ingatlah bahawa kamu sekarang sedang tinggal di dalam alam Barzakh, sehingga sampai satu masa kelak, kamu akan dibangunkan semula untuk berkumpul di Padang Mahsyar.

Insaflah wahai SAYA Bin IBU SAYA, bahawa senya mati ini adalah benar, soalan malaikat Mungkar dan Nakir di dalam kubur ini adalah benar, bangun dari kubur kemudian kita dihidupkan semula adalah benar, berkumpul dan berhimpun di Padang Mahsyar adalah benar, dihisab dan dikira segala amalan kamu adalah benar, minum di kolam air nabi adalah benar, ada syurga dan neraka adalah benar. Bahawa senya hari Kiamat tetap akan adanya, begitu juga Tuhan yang maha berkuasa akan membangkitkan semula orang-orang yang di dalam kubur.

Di akhirnya kami ucapkan selamat berpisah dan selamat tinggal kamu disisi Allah Taala. Semoga Tuhan akan memberi sejahtera kepada kamu. Tuhan jua yang menetapkan hati kamu. Kami sekalian berdoa mudah-mudahan Allah Taala menjinakkan hati kamu yang liar, dan Allah menaruh belas kasihan kepada
kamu yang berdagang seorang diri di dalam kubur ini. Mudah-mudahan Tuhan
akan memberi keampunan dan memaafkan kesalahan kamu serta menerima
segala amal kebajikan kamu.

Ya Allah Ya Tuhan, kami merayu dan bermohon kepada Mu supaya tidak disiksa mayat ini dengan kemegahan penghulu kami Muhammad SAW.

Subhana rabbika rabbil izati amma ya sifun wassallamu alalmursalinwalham dulillahi rabbil alamin. Al-Fatihah..

Setiap yang bernafas, Pasti akan Mati - "Kullu nafsin za iqatul maut"
Firman Allah swt, "Demi masa, sesungguhnya manusia itu benar-benar berada di dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, yang ingat-mengingati supaya mentaati kebenaran, dan yang ingat-mengingati dengan kesabaran.
" Surah Al-A'sr Dari Abdullah bin 'Amr R.A, Rasulullah S.A.W bersabda: "Sampaikanlah pesanku walaupunpun satu ayat..."

*"jika tidak dapat apa yang kita suka...belajarlah utk menyukai apa yang kita dapat.."

NewPicture blatarkan merah..

NewPicture blatarkan merah..


Psstttttttttt: Yang! mbik gamba sayang ni satu okeh ;) hikhikk
Dh lama la yang x bgamba soram cam gini...
Ye la yang, kalau mbik gamba sendiri mesti gamba muka jerk. Buhsan!!
Tapi sabtu lepas, yeay!! ada gamba full yg tbaru.
Suka! suka!
Tapi yang kelakar yerk.
Background nya. Wahhh baju merah gitu? Baju merah? Jersi merah? apa2 je lah.
AIshhh Cik An, siap jual baju kt situ ker??
HElowwwww bkn saya yg jual baju2 itu okeh!! hahaa....
Maklum la, sbelah malam nya ada plawanan bola sepak di antara Kelantan & Johor FC
Semestinya ada booth yang mjual jersi kan.
Sudah mjadi adat la, kalau ada game belah malam smemangnya petang2 lagik pniaga dtg meniaga dgn mjual baju2, kacang n sbagainya........
Beli ker? Aishh doppp ehss.
Jangan kata beli, belek2 pun tidak.
Skadar nengok dr jauh saja. Ye2 lah kalau beli pun bkn nya Cik An memakainya pun.
Wat rugii sajork..
Agak2 brapa rm ya? Mauuu rm RM 40-RM50 gak kan.
Korang rasa mahal dakk? Ish tu anggaran saja.
For me mahal la sbb nya x bminat manaa. hehehe.
Tapi bg yang mmg gilakan bola mmg x de kesah pun...
Jangan kata lelaki sajerk, skg neh ada gak kalangan prempuan suka kan bola.
x kira muda tua smuaaaa leh layan ok!


* skadar info, Set kelate menam ok~~ 4-1 gitu
Hoyeah!!
Futsal

Futsal





Begini la suasana di kawasan lapang bhampiran dgn stadium yerk.
Hari sabtu yg lepas, blansungnya pmainan futsal yang ditaja oleh TM :)
Cuaca pd hari itu agak panas tapi ia tidak mghalangkan para pserta utk menunjukkan khebatan dia rang okeh.. hebat2 belaka. keke.
Manyak peringkat jgk la join game neh x kira peringkat remeja/dewasa.
Menda ni juz blansung hanya shari saja. x de manyak2 ari pun.
Kiranya start pagik until la petang.
Iya2 lah ari ahad, dh start keje n bsekolah kan.
An rasa aktiviti2 gini mmg patut dijalanakan dr bebudakk entah pegi x tentu arah.
Daripada melepak2 di shopping complex...
Mhabiskan minyak motor di jalan raya.
Baik di rang turun gelanggan gini, tull takk???
Apa pdapat korang..?

Futsal is played between two teams of five players, one of whom is the goalkeeper, and up to seven substitutes per team. Unlike some other forms of indoor football, the game is played on a hard court surface delimited by lines; walls or boards are not used. Futsal is also played with a smaller ball with less bounce than a regulation football.[1] The rules create an emphasis on improvisation, creativity and technique as well as ball control and passing in small spaces.

Jom makan nasi ulam… terangkat beb!

Jom makan nasi ulam… terangkat beb!






Jika terasa lapar selepas puas menyaksikan keunikan barangan kraftangan di sini, pengunjung boleh menjamu selera dengan menu ala kampung di Restoran Nasi Ulam Cikgu yang diusahakan pesara guru, Abdul Hamid Idris di dalam kawasan perkampungan itu.
Pengunjung pasti akan terkenang-kenang keenakan masakan nasi ulam dengan lauk ikan air tawar seperti patin, jelawat, keli serta ayam goreng berempah yang dinikmati bersama ulam-ulaman yang dicicah dengan makanan kesukaan orang Kelantan iaitu budu.

RESTORAN Nasi Ulam Kampung Kraftangan (RNUKK) mungkin kelihatan sama seperti lain-lain kedai makan di Kota Bharu. Tetapi sebenarnya ia mempunyai daya tarikan tersendiri.

Menjamu selera di sini melengkapkan kunjungan anda ke negeri Cik Siti Wan Kembang. Mengapa? Di sinilah lokasi sesuai bagi mereka yang ingin menikmati hidangan sebenar selera orang Kelantan. Walaupun menunya ringkas, tetapi ia mencabar selera sesiapa sahaja termasuk mereka yang pertama kali ke negeri ini.

Terletak di dalam kompleks Kampung Kraftangan berdekatan Dataran Padang Merdeka (letaknya rehal gergasi yang menjadi mercu tanda pelancongan di negeri ini), RNUKK tidak sukar dijejaki.

Info
Kampung Kraftangan
* Dibina di kawasan seluas 5,423 meter persegi
* Diwujudkan sebagai pusat pengembangan industri kraftangan Kelantan
* Dibuka dari jam 8.30 pagi hingga 4.45 petang setiap hari kecuali Jumaat.

*Yeah2 Cik An x nafikan tau.. Mmg murah n tekezupp giler lah. walaupun lauk2 kami simple saja tapi sgt2 la sedap. bak mkn d rumah jerk. kena dgn slera kita neh! hehe
Utk 2 org mkn bserta air cuma rm 12.
(lauk2 yang cik an amik aym grg, ikan kerisi, ikan baka, budu, sayur cuk paku)
Ikut kan hati mcm2 lauk nk mbik ok tapi nk wt camne bkn x mo, tapiiiiiiiiiiiiiii sudah abis! haha

* Yang!! next time kita g awaii skit yer! ye lah kita dh g kui 3, mana nk ada lauk dh ;( sobsob.
walau x de lauk sgt janji leh mkn. kiranya x mhampakan kita la walaupun first time mkn di situ!

Korang2 harusss la mcubaa mkn distu ekk. Nama lagik nsik ulam, smemangnya lauk2 pun bcirikan kampung2 la ek!! no western okeh!! hahaa

Layannnzzz... Delicious local food restaurant and very famous to locals.

Baby Bike ;)

Baby Bike ;)



Hebat2 la adik2/ank2 zaman skg kan.
Pehhh cekapp serta laju giler bebudak neh main bebi bike.
Kita yang nengok pun trasa risauu okeh.
ye2 aja lah, kut2 jatuh kan.
Tapi salah sorang tu mmg ada jatuh pun tapi x de apa2 pun.
Nama lagik hero so x de luka2 pun.
ye lah dia rang neh sblm main sure la pakai itu ini bg mjaga kselamatan kan.
Mau meraunggg kalauuu ada luka2 neh. ye2 je An neh. keke.
Masa neh, kamiii (saya & Incik kerie) on da way balik umah dr..
Balik dr bgedikk opss dr mkn2 kan..
Tut2 bila lalu kt stadiung neh ada pulak si chumel bmain dgn bebi bike.
Apo lagik, singgah la kejappp utk menonton aksi2 kanak2 cilik ini.Wahhh pro beb.. ;)
So korang2 yg ada ank lelaki yg minat dgn bike, harus la mlatihhh dia rang dgn cara yg betul.
Bukan nyer menunjuk skill d jalan raya spt mat2 rempit yang x de pekdah neh.
Cari tempat yg bsesuaian baru laa x mganggu pmandu yg lain kan.
Tapiii bayangkan kalau bebi bike d jalann raya(besar) bagaimana? haha..

Sbelum / Slepas

Sbelum / Slepas

Sebelum :


Selepas:


Stelah beberapa minggu yg lepas, Cik An membuat pgaduan di website mpkb
Hurm ini lah hasilnya..
Wahh nampak sangatttt dia rang neh kdekut okehh!!!!!!!
ada plak main mcm neh jerk...
HUuwaaaaa~~ naperrr x buat jalan baru terusss..
Ni tidakk... kat jalan blubang jerk dia rang buat..
adoiiii~~ terukk nya..!! Huh..
Apa pun trima kaseh la yerk.
Daripada x buat lsung baik buat gak kan ;(
Sabar je lah!
Dutch lady, my love!

Dutch lady, my love!


Susu oowhh susu... Syurrruupppp~~ Nyam nyamm Bestt wo!!
Susu oowhh susu.
Sejak akhir2 neh sayerpp mmg gilakan susu ini okeh.
Kalau dh rasa kurang dr stengah kotak, konfem g beli. hahaha.
Apo nk jadi neh.. Makin gemukkk la sayerpppp! hihi
ye ker kalau minum susu leh gemukk ni?? eeeeeeeeeee mnakotkan sajork! haha.
Tapi nk wt camne, dah minum skali pasti nk lagik.
Tiap2 mlm sblm tido konfem minum sgelas ok! kekeke. Sedapp n mgeyangkan!
Skg neh ado promosi okeh.
Sblm2 ni rega nya skitar rm 5 gitu. skg neh cuma bharga rm 4.45
Nahh murah kan....

So last day apa lagik, siap rembat 2 kotak tau. Wahh tamakk gituuuuuuuuuu!!!
hahaaha....
Korang x caya...?? Wajib pcaya!! hehe.

Dutch Lady Low Fat High Calcium milk is one of favorite. Yummm.

Protein - helps build body tissues, essential for growth and development
Calcium - helps build strong bones and teeth
Vitamin B2 - for the release of energy from carbohydrate, protein and fat in food
I luv evrything about ..... © . Designed by MaisarahSidi.com