3/1/10 - 4/1/10 - I luv evrything about ..... I luv evrything about .....: 3/1/10 - 4/1/10

Baby I'm Yours

Nik Nurehan | Wednesday, March 31, 2010 | 0 Komen
Baby, I'm yours (baby, I'm yours)
And I'll be yours (yours) until the stars fall from the sky,
Yours (yours) until the rivers all run dry
In other words, until I die

Baby, I'm yours (baby, I'm yours)
And I'll be yours (yours) until the sun no longer shines,
Yours (yours) until the poets run out of rhyme
In other words, until the end of time

I'm gonna stay right here by your side,
Do my best to keep you satisfied
Nothin' in the world can drive me away
'Cause every day, you'll hear me say

Baby, I'm yours (baby, I'm yours)
And I'll be yours (yours) until two and two is three,
Yours (yours) until the mountains crumble to the sea
In other words, until eternity

Baby, I'm yours
'Til the stars fall from the sky
Baby, I'm yours
'Til the rivers all run dry
Baby, I'm yours
'Til the poets run out of rhyme
(fade out)

Comedian Din Beramboi in a coma

Nik Nurehan | Tuesday, March 30, 2010 | 0 Komen

2010/03/30


KUALA LUMPUR: Popular comedian and radio presenter Din Beramboi is in an induced coma at the Selayang Hospital's Intensive Care Unit (ICU) after being infected by rat urine when shooting a pet show, according to friends of the artist.

In messages being resent via Twitter (or retweets), friends are calling for those with Type O blood to help by donating blood at the hospital.

One of the messages, attributed to fellow comedian Afdlin Shauki, said Din's internal organ functions have shut down and he is bleeding internally.

"Doctor gives him 24-48 hours. Pray for Din," the message added.

Afdlin and Din are both regular judges on Astro RIA's Raja Lawak reality programme.

ERA Programme Manager Nazri Noran, when contacted by Berita Harian, said the doctor did not discount the possibility that Din Beramboi, or Mior Ahmad Fuad Mior Badri, was infected by rat urine.

"I was told he starting having a fever last Wednesday while on air (at ERA FM) in the morning. When his shift ended, he looked very bad. I advised him to take a few days leave. His condition worsened to the point that he could not get up," he added.

From Bernama:

KUALA LUMPUR, March 30 (Bernama) -- Popular radio DJ and television personality Mior Ahmad Fuad, better known as Din Beramboi, is in critical condition at Selayang Hospital, suffering from what is believed to be an infection caused by rat urine, a hospital spokesman said today.

Din Beramboi, 43, was admitted to the hospital at 3.25pm yesterday.

"Doctors confirmed that he is now in critical condition and in intensive care," the spokesman said.

He said the cause of the infection was being investigated. A disease transmitted by the urine of an infected animal is Leptospirosis.

Din Beramboi is also popular as a cartoonist and actor. He was on the jury of a recently concluded reality show "Raja Lawak" aired on Astro Ria.

BERNAMA

For more on Leptospirosis, go HERE.

Din Beramboi

Tips - Bisul (Perubatan)

Nik Nurehan | Tuesday, March 30, 2010 | 0 Komen
Perubatan dengan Tanaman Ubat

1. Hancurkan 2 lembar daun selom, kemudian tempelkan pada bisul atau abses.
2. Hancurkan 3 lembar daun dan 2 bunga matahari, kemudian tempelkan pada bisul.
3. 5 lembar daun dan 2 bunga raya, Hiris hingga menjadi bagian kecil. Lekatkan langsung pada abses atau bisul.
4. Ambil getah nangka lalu campurkan dengan sedikit cuka, hangatkan campuran tersebut dan gunakan untuk mengkompres panas. Gunakan lembaran kecil potongan kain kasa sebagai kompres selama 20 minit.
5. Caranya tumbuk arang hingga halus, kemudian campur dengan sedikit air kemudian bungkus dengan kain bersih, lekatkan pada bisul.

Penawar Bisul

Dalam mengubati penyakit ini, ara tanah (Ephorbia Hirta), bawang putih (Allium Satium), keledek (Ipomoea Batatas) dan sidaguri digunakan. Ramuan tersebut hendaklah dilumat-lumatkan terlebih dahulu dan kemudian dicampur dengan kuning telur. Cara merawatnya adalah dengan menyapu keliling bisul tersebut. Elakkan daripada menyapu kebahagian mata bisul tersebut.

1.Kapur baik untuk menyembuhkan bisul, caranya ialah dengan menyapukan sedikit kapur sirih kepada bahagian bisul tadi disekelilingnya, nescaya dalam masa dua hari bisul tadi akan segera mengering.

2.Tumbuk bawang putih hingga hancur. Sapukan bawang putih ditempat yang kena bisul dan balutkan supaya bawang putih tidak jatuh. Lakukan beberapa kali hingga bisul itu hilang. Ambillah 1 siung bawang putih lalu pecahkan (jangan diiris menggunakan pisau), kemudian oleskan pada bagian munculnya bisul. Rasanya memang perih namun obat ini manjur untuk menghilangkan bisul atau bintitan.

3.Tumbuk beberapa tangkai pucuk daun semalu hingga lumat. Tampalkan pada keliling bisul. Biarkan sehingga ia kering. Amalkan selalu sehingga bisul itu sembuh.

4.Rendam segenggam beras dan beberapa ketul kunyit hidup dengan air sejuk. Kemudian tumbuk hingga hancur. Letakkan pada bisul sehingga ia kering.

5.Asah kulit buah delima yang basah. Campurkan dengan daun lidah buaya. Sapukan pada permukaan bisul.

6.Tampalkan ubi keledek yang telah ditumbuk pada bisul.

7.Asahkan kulit mempelam pada pasu dan sapukan pada bisul.

8.Tampalkan bawang merah yang telah ditumbuk.

9.Jika bisul diperingkat serius tampalkan bunga rumput (terdapat di kedaikedai India atau India-Muslim).

10.Daun ati-ati dilumatkan terlebih dahulu sebelum ditampal di sekeliling tempat yang ditumbuhi bisul. daun tersebut kemudian dibalut dengan kain dan dibiarkan sehingga kering dan mengeras. Langkah tersebut diulang sehingga bisul masak dan pecah sendiri. Selain mengurangkan sakit akibat denyutan, daun lumat yang ditampal membantu memecahkan bisul dengan sendiri apabila ia sudah kering dan keras

11.telan 1 biji buah kadak hacing (warna kuning) yg biasanya tumbuh diladang getah, akan sembuh selamanya.

12.Ambil kepala ikan keli (lele) kemudian bakar hingga hangus dan tumbuk hingga hancur, campurkan dgn air pinang atau minyak kelapa (minyak benar) lalu dilumurkan kebahagian kepala bisul yg sakit itu.

Bisul

Nik Nurehan | Tuesday, March 30, 2010 | 0 Komen

Walaupun kebanyakan masalah kulit tidak membahayakan nyawa tetapi ia boleh mendatangkan rasa tidak selesa dan mengganggu emosi pesakit. Lebih-lebih lagi jika keadaan itu berinflamasi seperti bisul dan karbunkel – ketulan sakit dan bernanah yang terbentuk di bawah kulit apabila bakteria menjangkiti satu atau lebih folikel rambut anda.

Bisul selalunya bermula dengan ketulan merah yang bengkak, berisi nanah, membesar dan menjadi lebih sakit sehinggalah ia pecah dan nanah mengalir keluar. Walaupun bisul akan hilang selepas beberapa hari, kebanyakannya mengambil masa selama dua minggu untuk benar-benar sembuh.

Menurutnya, bisul boleh timbul di mana-mana bahagian tubuh tetapi kerap muncul di muka, leher, ketiak, punggung atau paha – kawasan tubuh yang mempunyai rambut dan kerap berpeluh serta bergesel. Kadangkala, bisul boleh terjadi di dalam kelompok yang dikenali sebagai karbunkel.

Walaupun sesiapa sahaja boleh menghidap jangkitan yang menyakitkan ini, mereka yang mempunyai diabetes, sistem imun tertekan, akne/jerawat atau lain-lain masalah kulit lebih berisiko tinggi. Selalunya, pesakit boleh menjaga seketul bisul di rumah sahaja tetapi anda dinasihatkan tidak memicitnya kerana ia akan merebakkan jangkitan. Antibiotik atau penyaliran surgikal diperlukan untuk membuang jangkitan itu.

Simptom-simptom

Bisul selalunya timbul seperti ketulan menyakitkan yang berwarna merah jambu atau merah dengan saiz lebih kurang setengah inci diameter. Kulit di sekelilingnya juga akan kelihatan merah dan bengkak. Dalam masa 24 jam, ketulan ini akan berisi nanah. Ia akan membesar dan menjadi lebih sakit selama lima hingga tujuh hari, kadangkala mencecah saiz bola golf sebelum hujung yang berwarna putih kekuningan akhirnya pecah. Bisul selalunya akan hilang dalam masa dua minggu. Bisul kecil selalunya pulih tanpa meninggalkan parut tetapi bisul besar mungkin akan meninggalkan tanda di kulit.

Karbunkel merupakan satu kelompok bisul yang berlaku di bahagian belakang leher, bahu atau paha lebih-lebih lagi di kalangan lelaki dewasa. Ia menyebabkan jangkitan yang lebih dalam dan teruk daripada bisul tunggal. Ia juga berkembang dan sembuh dengan lebih perahan serta mninggalkan parut. Seseorang itu akan mengalami demam panas apabila karbunkel berlaku.

Punca-Punca

Bisul selalunya terjadi apabila satu atau lebih daripada folikel rambut – injap berbentuk tiub dari mana rambut tumbuh – dijangkiti bakteria stafilokokus aureus.

Bakteria-bakteria ini selalunya berada pada kulit dan kadangkala laluan kerongkong dan nasal/hidung, yang bertanggungjawab untuk beberapa jenis penyakit serius termasuklah pneumonia, meningitis, jangkitan trek urinari dan infeksi endokartitis di lapisan jantung.

Ia juga merupakan punca utama jangkitan penyakit yang didapati daripada hospital dan makanan. Bakteria stafilokokus yang menyebabkan bisul lazimnya masuk melalui luka, kesan cakaran atau lain-lain pecahan di kulit anda.

Sebaik ini terjadi, sel-sel darah putih khas, neutrofil akan ‘meluru’ ke kawasan tersebut untuk melawan jangkitan, menyebabkan inflamasi dan nanah terbentuk – satu campuran sel-sel darah putih lama, bakteria dan sel-sel kulit yang mati.

Faktor-Faktor Risiko

Walaupun sesiapa sahaja termasuk mereka yang kelihatan sihat boleh dijangkiti bisul atau karbunkel, faktor-faktor berikut boleh meningkatkan risiko anda:

  • Jika anda mempunyai kesihatan yang lemah, ia bertambah sukar untuk sistem imun anda melawan jangkitan.
  • Diabetes menyukarkan tubuh melawan jangkitan. Malah, bisul yang sering timbul semula kadangkala menunjukkan tanda-tanda diabetes, lebih-lebih lagi di kalangan mereka yang berusia lebih 40 tahun.
  • Pakaian yang ketat atau melecetkan. Iritasi yang timbul daripada pakaian yang ketat akan menyebabkan kulit pecah dan bakteria lebih senang memasuki tubuh.
  • Keadaan kulit yang lain. Disebabkan ia merosakkan lapisan kulit anda, masalah kulit seperti akne dan dermatitis menjadikan anda lebih senang dijangkiti bisul dan karbunkel.Ubat-ubatan sistem imun yang tertekan. Penggunaan jangka panjang kortikosteroid seperti prednisone atau ubat-ubat lain yang akan menekan sistem imun anda yang boleh meningkatkan risiko terkena jangkitan bisul atau karbunkel ini.

Bila Perlu Mendapatkan Rawatan Perubatan

Selalunya, anda boleh menjaga seketul bisul dengan sendiri. Tetapi anda dinasihatkan untuk berjumpa doktor jika bisul itu timbul di muka, tulang belakang atau jika anda mempunyai:

  • Bisul yang bertambah teruk dengan cepat atau amat menyakitkan
  • Bisul yang besar dan tidak sembuh dalam masa dua minggu atau diiringi demam panas
  • Bisul yang kerap timbul
  • Terdapat garisan merah daripada bisul anda, yang merupakan tanda jangkitan telah memasuki salur darah anda
  • Keadaan yang menekan sistem imun anda, seperti transplan organ atau jangkitan HIV. Kanak-kanak dan orang dewasa yang mempunyai satu atau lebih bisul dinasihatkan untuk mendapatkan penjagaan perubatan.

Penyaringan Dan Diagnosis

Para doktor selalunya akan mendiagnosis bisul hanya dengan melihat kulit anda, tetapi kadangkala mereka akan mengambil sampel nanah untuk memeriksa jenis bakteria. Jika mempunyai jangkitan berulang, anda dikehendaki menjalani ujian untuk diabetes atau lain-lain penyakit yang boleh melemahkan sistem imun anda.

Rawatan

Doktor mungkin akan mengeluarkan nanah daripada bisul yang besar atau karbunkel dengan membuat insisi/torehan kecil di hujungnya. Ini akan mengurangkan rasa sakit, mempercepatkan penyembuhan dan membantu mengurangkan parut. Jangkitan yang dalam tidak boleh dihilangkan secara keseluruhannya. Ia akan ditutup dengan kain kasa yang telah disteril agar nanah boleh terus dikeluarkan. Kadangkala, doktor akan menetapkan antibiotik untuk membantu menyembuhkan jangkitan yang teruk atau berulangkali.

Pencegahan

  • Bersihkan luka-luka dan geseran kecil dengan sabun serta air dan sapukan ubat yang boleh didapati di kaunter farmasi.
  • Pakaian ketat mungkin nampak anggun tetapi pastikan ia tidak melecetkan kulit anda.
  • Pilihlah bijirin, buah-buahan dan sayur-sayuran serta sejumlah kecil protein tidak berlemak. Elakkan makanan berlemak atau bergula.

Tip Penjagaan Sendiri

  • Bubuh satu sudu teh garam ke satu suku gelen air mendidih dan sejukkannya pada suhu bilik. Tuam kain yang direndam ke dalam air suam bergaram tersebut ke kawasan dijangkiti lebih kurang 30 minit, setiap beberapa jam. Ini akan membantu memecahkan bisul dan mengalirkan nanah keluar lebih cepat.
  • Basuh perlahan-lahan bisul anda dua kali sehari. Kemudian, sapukan antibiotik yang boleh didapati di kaunter farmasi. Kemudian, tutup dengan pembalut.
  • Elakkan memicit atau memecahkan bisul kerana ini boleh merebakkan jangkitan.
  • Basuh tangan anda dengan bersih selepas merawat bisul. Basuh pakaian, tuala atau apa-apa kain yang terkena kawasan yang dijangkiti.

Rawatan Alternatif

  • Minyak tea-tree. Minyak asas ini telah digunakan untuk berkurun lamanya sebagai antiseptik, antibiotik dan agen antifungi. Sapukan minyak tersebut ke bisul anda beberapa kali sehari. Minyak ini boleh menyebabkan tindakbalas alahan. Berhenti jika masalah timbul.
  • Ubat homeopati. Ubat homeopati untuk bisul termasuklah belladonna, hepar sulfuris dan silica.
  • Herba. Teh herba seperti dandelion dan red clover dipercayai boleh membantu merawat jangkitan bakteria. Ubat salap lain yang mengandungi marshmallow atau elm yang licin boleh melegakan keradangan.

Bisul

Nik Nurehan | Tuesday, March 30, 2010 | 0 Komen
Untuk Pengetahuan kita bsama~~

Penyakit bisul merupakan kumpulan nanah terkumpul di dalam rongga yang terbentuk oleh tisu akibat proses jangkitan (biasanya disebabkan oleh bakteria atau parasit) atau sebarang bahan asing (contohnya. luka tikaman/tembakan). Ia merupakan sistem ketahanan diri tisu untuk menghalang penyebaran bahan berjangkit kepada bahagian badan yang lain.

Organisma atau bahan asing yang memasuki sebahagian tisu membunuh sel sekeliling, membebaskan toksin dan mengakibatkan tindak balas keradangan dengan menarik banyak sel darah putih kepada kawasan tersebut dan meningkatkan aliran darah di sekeliling. Dengan itu, nanah adalah kumpulan sel tisu yang mati, sel darah putih, organisma yang berjangkit atau bahan asing dan toksin yang dibebaskan oleh kedua-dua organisma dan sel darah. Sturktur akhir bisul adalah dinding bisul yang terbentuk oleh sel sihat dalam cubaan mendirikan halangan sekeliling nanah yang menghadkan bahan berjangkit dari struktur sekeliling.

Simptom utama dan tanda sebarang proses keradangan adalah kemerahan, panas, bengkak dan sakit. Bisul mampu terbentuk pada sebarang tisu pejal tetapi sering kali berlaku pada permukaan kulit (where they may be superficial pustules or deep skin abscesses), dalam paru-paru, otak, buah pinggang dan tonsil. Komplikasi utama adalah penyebaran bahan nanah kepada tisu berdekatan atau jauh dan tisu mati yang berlaku secara meluas (gangrene). Bisul pada kebanyakan bahagian badan jarang sembuh sendiri, jadi rawatan perubatan perlu apabila bisul disyaki berlaku.

Rawatan pilihan pertama adalah pembedahan untuk mengeluarkan nanah. Amat penting untuk menyedari bahawa rawatan antibiotik tanpa pembedahan untuk membuang nanah jarang berkesan. Bagaimanapun, apabila pembedahan membabitkan kawasan berisiko tinggi (seperti otak), pembedahan mungkin ditangguhkan atau digunakan sebagai pilihan terakhir. Penyingkiran nanah dari bisul paru-paru boleh dilakukan dengan meletakkan pesakit pada kedudukan yang membolehkan nanah dikeluarkan melalui saluran pernafasan respiratory tract. Selepas pembedahan untuk membuang nanah, antibiotik biasanya diberikan untuk mengawal jangkitan. Demah dan meninggikan anggota badan mungkin berguna untuk bisul kulit.

Nanah Perianal terdapat pada pesakit dengan Penyakit Buasir (inflammatory bowel disease), Penyakit Crohn, atau penyakit kencing manis. Sering bisul akan bermula sebagai luka dalaman disebabkan oleh ulser atau najis keras. Luka ini biasanya berjangkit akibat kehadiran najis dalam kawasan dubur (rectal), dan menjadi bisul. Ia sering hadir sebagai tisu bengkak pada dubur yang membesar dan menjadi semakin bertambah sakit.

Selera Cik Siti

Nik Nurehan | Monday, March 29, 2010 | 0 Komen
Restoren Selera Cik Siti terletak di Jalan Mahmood, Kota Bharu. Restoren ini bersebelahan dengan kedai agensi insurance UNI ASIA dan Cawangan Kedai Kain KAMDAR. Restoren ini berada lebih kurang 50 meter dari simpang 4 yang menghubungkan Jalan Mahmood, Jalan Pengkalan Chepa dan Jalan Kebun Sultan.
Restoran Ini menawarkan hidangan masakan panas dan masakan jenis 'western'. Pada waktu siang, restoran ini hanya menyediakan tempat makan di dalam kedai sahaja. Sebaliknya, pada waktu malam restoren ini akan turut meletakkan meja-meja makan kepada pengunjung pada kawasan parking kereta di hadapan restoran ini. Kawasan parking ini dipisahkan dengan tempat pejalan kaki dan pohon-pohon besar dengan jalan raya di hadapannya.

Kedudukan restoran ini adalah strategik kerana ianya berada dikawasan yang berhampiran dengan bangunan-bangunan komersial seperti kedai, bank, pejabat dll. Serta ianya juga berada berhampiran dengan bangunan-bangunan kerajaan yang menempatkan pekerja awam seperti sekolah, hospital, pusat perubatan pergigian pejabat pendidikan dan pejabat majlis perbandaran.

Parking

Parking kereta adalah satu kelebihan pada restoran ini mengikut pandangan saya. Restoran ini mempunyai banyak parking di sekitarnya termasuk dihadapan kedai itu sendiri. Bahu jalan yang agak lebar di hadapan restoran ini memberi kemudahan kepda pengunjung untuk parking (waktu malam ajerr lah! siang kena saman lah! ha ha ha). Pada waktu siang parking kereta adalah berbayar kerana ia milik MBKB. malam jerr free
Harga

Harga??... emmm pada pendangan lebih kurang sama ngan harga kedai2 lain di sekitarnye. Standard harga bandar. Tapi pada masakan western, iaitu chicken chop yang di cuba oleh saya.. harganyerr adalah murah & sgt2 bpatutan. Hanya rm 6.50

Zoom Hadiah!

Nik Nurehan | Sunday, March 28, 2010 | 0 Komen
Chumel kan. kalau korang rasa x ok, makna nya korang jeles yek! haha
Wah nampak sgt saya paksa2 korang suh katakan menda ni chumel. keke.
Tapi mmg hakikatnya mend ani kiut ok!
Trima kaseh yerp Na aka Nur Amalina binti Kamil :)
Tharuuu sgt2 atas pmberian adiah neh pd saya! Tq! Tq!

Thanks "AMALINA"

Nik Nurehan | Sunday, March 28, 2010 | 0 Komen
Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Suka nya! Suka nya...
Korang jangan jeles ekk!!
Lalalala.
Korang mana da menda si cute mcm neh..
Kalau korang mau, sila beli sndiri okeh!
Jangan duk berangan ada org nk adiahkan. Accececcece jahat nya ayat saya ini! keke.
Korang jgn salah paham pulak ek!
Bkn nya di si dia yang dicintai tapiiiiiiiiiiiii oleh sahabat ku AMALINA yang brada jauh di mata tapi dekat di hati. kkekekeke.
Jauh ker? jauh la kalau nk pegi ke alor staq tu! huhhh...
Entah bila pulak nk kesana.
Stelah meninggalkannya pd tahun 02 shingga hari ini, saya x ke sana lagik.
Skg sudah tahun 2010 tau.
Korang kira la sndiri sudah baper tahu x ke utara.
itu lah jawapan nya, btapa lama nya saya tidak mjumpai shabatku AMALINA.
Huhh!
Jangan kata AMALINA jerk, owang2 lain sama la.
RIndu bangat sama mereka. Entah la dia rang rindu ke tidak pada saya di sini. ekeeke.

Takpe, insyaALLAH kalau umor yang pjg, pasti kita bjumpa lagik okies! ;)

Apa pun an nk ucapkan ribuan terima kasehh ke AMALINA neh.. Sgt2 bterima kaseh krn membuat kejutan ini. Tuttttt uncle posmen duk pin2 dekat pagar luar..
Ingat kan ada parcel atas num cust rupa2nya atas nama saya la!
Wweeeeeeeeeeee!! suka! suka.
Tut2 masa sayerp sign kt brg tu, tcatat nama AMALINA.
Alangkah gumbiranya rasa hati neh! weeeeeeeeeeeeeeeee.... kekeke.

Thanks ye na.! Kalau ari2 dapat adiah, lagik best! kekekkee.

pesan Nabi sebelum tidor

Nik Nurehan | Saturday, March 27, 2010 | 0 Komen
SEBELUM Tidur
Perkara Sebelum Tidur( Tafsir Haqqi )

Rasulullah berpesan kepada Aisyah ra : “Ya Aisyah jangan engkau tidur sebelum melakukan empat perkara , yaitu :

1. Sebelum khatam Al Qur’an ,

2. Sebelum membuat para nabi memberimu syafaat di hari akhir ,

3. Sebelum para muslim meredhoi kamu ,

4. Sebelum kau laksanakan haji dan umroh….

“Bertanya Aisyah :

“Ya Rasulullah…. Bagaimana aku dapat melaksanakan empat perkara seketika?”

Rasul tersenyum dan bersabda : “Jika engkau tidur bacalah : Al Ikhlas tiga kali seakan-akan kau mengkhatamkan Al Qur’an.

Bismillaahirrohmaanirrohiim , Qulhualloohu ahad’ Alloohushshomad’ lam yalid walam yuulad’ walam yakul lahuu kufuwan ahad’ ( 3 x )

Membacalah sholawat untukKu dan para nabi sebelum aku , maka kami semua akan memberi syafaat di hari kiamat.

Bismillaahirrohmaanirrohiim , Alloohumma shollii ‘alaa syaidinaa Muhammad wa’alaa aalii syaidinaa Muhammad ( 3 x )

Beristighfarlah untuk para muslimin maka mereka akan meredhoi kamu.

Astaghfirulloohal adziim aladzii laa ilaaha illaa huwal hayyul qoyyuum wa atuubu ilaih ( 3 x )

Dan , perbanyaklah bertasbih , bertahmid , bertahlil , bertakbir maka seakan-akan kamu telah melaksanakan ibadah haji dan umroh”

Bismillaahirrohmaanirrohiim , Subhanalloohi Walh amd ulillaahi walaailaaha illalloohu alloohu akbar(3 x )

Sekian untuk ingatan kita bersama.

N.Lemak Tesco!

Nik Nurehan | Thursday, March 25, 2010 | 0 Komen
Wahh!! Apa neh!
Pasti korang dh tahu apa jawapan nya kan.
Haaa jgn korang ingat nsik x leh dpt harga discount okeh.
Apa2 pun boleh kalau tidak di tesco.
Utk pengetahuan korang, nsik lemak ni bharga rm 1.
Tapi minggu lepas, pehh ada discount la beb.
Kurang dr rm 1 loll..
PEhh bior betul neh. kuikui.
Apa lagik, cik an mbik la sbukus..
Aikk sbukus jerkk? iya lah.
My mum n dad x suka nsik lemak tesco neh.
Krn apa?? Krn nsik lemak nih pehhhhhhhhh pedasss giloss..
Bukan nsik yg pedas ek!!
Tapi smbal bilis nyer..
Mau brayer mata bebbbb!! hohoooooooooo
Sesiapa yang x kebal, jgn ler mcuba nya.. kekeke.
Mau nangiss woo!! hahaha
Bagi korang2 yg suka, leh la membeli nya di Tesco yg bdekatan dgn anda.
See yaaa..

Value An-Wardrobe!

Nik Nurehan | Tuesday, March 23, 2010 | 0 Komen

An-wardrobe.blogspot.com Valuation RM 34,791.08

How much is your website worth?

Website ValueRM 34,791.08
Daily Pageviews150
Daily Visitors150
Malaysia Rank18,080

Popular in Countries: Malaysia

Valuation Notes
www.An-wardrobe.blogspot.com is ranked 18080 in Malaysia

Earth Hour

Nik Nurehan | Tuesday, March 23, 2010 | 0 Komen

Hello,

On 27th March, 2010 at 8.30pm people from all around the world will be switching off their lights for Earth Hour. You can also show your support right now by creating a colourful lantern online.

Make your own virtual lantern and join the global call for action on climate change:

http://www.earthhour.org/lantern/

And remember, please turn off your lights for one hour, Earth Hour, 8.30pm, Saturday 27th March 2010.

Thanks,

Jalan2 bsama Aunty!

Nik Nurehan | Monday, March 22, 2010 | 0 Komen
Hari yang best.
Tapi ada gak beberapa percent yang x best. hihi.
Sbbnya 2day x dpt jumpa si dia ok.
Sememangnya kalau ikutkan boleh jek jumpa.
Opss utk pihak saya la tapi bkn si dia ok.
Si dia agak ksibukkan di tapak projek.
Sana sini dia kena handle.
So x dapat la si dia dtg ke kb ini. Sobsob.
Tha's ok. lg pun kelmarin sudah bmanja2 kan. kekeke.
Siap blanjer mkn pizza lagik :) Weeeeee

Pjalananku utk hari neh agak jauh la skit!
Smemangnya sayerp tidak pernah mbawaa sbegitu jauh.
Slalunya my dad or si dia jerk jd driver saya tapii berbeza pulak utk hari ini :)

Wahhhh kmana tu..?
Yeahh hari ni pjalanan agak jauh dr kb ke pasir mas.
Opsss atas dr pasir mas lagik hampir2 ke rantau panjang.
Tapi kami x de la smpai rantau panjang pun. keke.
Pjalanan mgambil masa kira2 sejam jgk la. keke.
Itu pun saya memejut laju hampir2 mcecah 100km.
Nk lebeh x boleh dah, maklum la jalan kecik/kg gitu.
Bahaya ok!
x pasal2 kena saman dr incik polis, x ke parah.
Bak kata saya pd CikYoh td, biarkan lambat asalkan x de saman myaman.
kekekee...

Alhamdullilah kami slamat pergi & slamat kembali ke kb :)
Kami ke sana, skitar jam 10.
Dan kembali ke sini skitar jam 2.
Itu pun kami dah beli2 nsik utk mkn tgh hari.
So tgh hari neh, x de bperang di dapow la.
juzt mkn nsik bukus yang disponsor oleh my aunty, CikYoh.

Hurm, x cerita pun, naper ek kami ke sana..?
haha. Kalau korang paham apa yang dimaksudkan sbg 'Along'
Mesti korang dh tahuu tujuan kami ke sana kan.
Tapiii ini bukan nya memintak scara paksaan tapi krn kami adalah tuan bagi tanah2 getah skitar kawasan itu.
Jadinya x lain, tidak bukan utk mgutipppp hasilll getah lol.. hehe..
Alhamdullilah rezki spt biasa.
X de bezanya dr bulan2 sblm ini, tapi kadang2 tu ada kurang skit kan.
Biasa lah, adat jgk la kejap naik kejap turun.
kekeke..

Wah cikyoh!! kuikui.
Alang2 ke sana, siap membeli beras/beras pulut ok.
X lupa jgk buah mangga siku raja yang harganya tsangat2 la murahh!!
Maklum la nama lagik beli di seberang sungai sana ;)
Pasti la murah kan.
Opss tapi korang jangan pulak salah paham ek.
Bukan kami yg myeberangi tapiii MakcikPoh yang mnolongi my aunty neh :)

Settle jerk kejaan kami distu, kamiii berangkat pulang!
On da way balik tu, kami smpat singgah ke rumah tokey karipap yang brada di jalan psir mas.
Hurmmm stok karipap x de manyak la sgt.
So sayerp sndiri x bkempatan utk membelinyer.
Cukup la my aunty membeli utk dibawa ke kolumpo pd lusa hari(rabu)
Sebut2 hari rabu, insyaALLAH Cikyoh~~ AN enggak lupa okeh!
Settt hari rabu nanti jam 10 pg okeh :)
hehee.
Ada plak neh.. jengjengjengg! kekekek
Nantikan ceritanya pd hari kjadian nanti. hohoo.
:)

Mowning!

Nik Nurehan | Monday, March 22, 2010 | 1 Komen
Good morning to wake up, not to sleep!
“Grrrrrrrrrrrrrr!”

Hohoooo~~~ Slamat pagik smuanya..!! korang dh brekpes ker..?
Cik An? huh!
blum lagik okies.

2day Cik An akan 'away' until tgh hari kut!!
so maap la yerk kpd sesiapa yang send2 comment di 'mukabuku' itu nantu.
x dapat cik an nk mjawabnya!

dan x lupa jgk utk 'cust2 aka pelanggan' cik an jgk~~
maap ya krn cik an lambat reply nanti~
insyaALLAH balik jek nanti cik an akan reply scepat mungkin :)
(acececcece budget ada cust la konon)
kekedang x de pun! hahaha..

Tapi Cik An mau kmanaa?? Mauuuuu jd 'Along aka driver' kejapp :)
hikhikkkk.
Korang mesti tahu kan keje 'Along' ni apa. haha.
tetttttttt!! hahaa.. :P bwek!

Ok lah lah, Cik An kuar dulus.!! Take Care smuanya!
Daa daaa

New Template lg :P

Nik Nurehan | Sunday, March 21, 2010 | 2 Komen
Jeng jeng jenggg~~!!!
Halopppp para blogger.
Halopppp kawan2 ku...!! Hohooooo

Pada hari ini kita btemu di tempat yang sama tapi di ruangan yang baru.
Amacammmmm??
Apa pndangan korang2 ek dgn wajah tbaruuu neh..?
Kemas..?
Kurang memuaskan..??

Hurm apa pun saya sndiri sudah bpuas hati. Bg korang2 yg rasa kureng mnarik..
Hohoo jgn segan jangan malu, komen sajerkk!
Tapiii kalau saya kata ok, pasti korang kata Yaaa sangat OK.! hahaha
Perasann!! kuikuii

Berita Terkini

Nik Nurehan | Sunday, March 21, 2010 | 0 Komen
Alhamdullilah..~~
Kelmarin petang my mum ada call Aunty Shah aka wife Ayah May.
Diberitahu yang Ayah May sudah masuk wad :)
Alhamdullilah ksihatan sudah btambah baik~~

My mum pum dpt jgk bcakap2 kejap dgn abg nya. WWeeee~~!
Syukur lah!

We'll pray for u.. get well soon Ayah May

Nik Nurehan | Friday, March 19, 2010 | 0 Komen
Smalam.. kami skeluarga mdapat berita yg mengejutkan..
Ayah May aka pak sdara Cik An tlah dimasukkan ke icu pd jam 5 ptg.
Kiranya petang klmarin lah.
Ayah May ni, kiranya abg my mum lah. Ank kdua dlm fmily my mum.
Dberitahu, ksihatan nya agak membimbangkan jgk lah..
Kami yg brada di kb neh hanya nunggu masa yg sesuai lah.
Maksudnya if ayah may ditahapppp kritikal kami akan terus ke sana.
Kcuali beliau bansur pulih, kami mukin tak kesana lah.
hehe..

Tut2 dlm jam 10 malam, Ayah May dipindahkan dr iCU ke bilik utk membuat Ct Scan. Risau :(

Smalam jgk Cik An mula mggodek2 ticket utk ke kl tus.
Biasa la kalau nk cepat, price pun mahal la skit, skira rm 170-rm18 gitu utk air asia/firefly.
Tapi kalau nk MAS mmg abisss ksmuanya..

Pd hari ni, my mum call akaknya pulak, Cik Dah.
Alhamdullilah, ksihatan Ayah May btambah baik n boleh dimaksudkan wad pd ptg ini.
Tapi x tahuuu la mcm mana lg kan..
Apa pun An harapp Ayah May sehattt spt sdia kala. InsyaALLAH.

Kita semua berdoa kpd Allah agar Ayah May cepat sembuh, Amin...


I luv evrything about ..... © . Designed by MaisarahSidi.com