5/1/11 - 6/1/11 - I luv evrything about ..... I luv evrything about .....: 5/1/11 - 6/1/11
Fresh bread and pastries and cupcakes and everything warm and golden. FREE DELIVERY within KL & PJ.

Fresh bread and pastries and cupcakes and everything warm and golden. FREE DELIVERY within KL & PJ.

inside1
MAD - THE SMELL OF FRESH BAKED GOODS' GONNA SWOON YOU.

MAD Deal of the Day: RM25 instead of RM50 for Sheznie’s Scrumptious Selection of Cupcakes, Pies, Brownies and many more. 16 choices available. FREE DELIVERY within KL & PJ.

As you walk into the bakery you will get a whiff of fresh bread and pastries and cupcakes and everything warm and golden.
inside2a
You really need to buy a dozen of each. Feed your family, have a picnic, it doesn't matter, its scrumptious.
insideainside


  • Sheznie’s Super Chunky Double Chocolate Fudge Brownies (approx. 16 pcs or 1kg whole cake
  • Super Moist Chocolaty Cupcake (approx. 16 pcs or 1kg whole cake)
  • Super Moist Vanilla Cupcake (approx. 16 pcs or 1kg whole cake)
  • Sheznie’s Fabulous Fried Oreos (approx. 16 pcs)
  • Refreshing Key Lime Pie (whole pie approx. 9” wide / 8 pcs mini pies)
  • Delicious Pecan Pie (whole pie approx. 9” wide / 8 pcs mini pies)
  • Delectable Oats & Granola Pie (whole pie approx. 9”/8 pcs mini pies)
  • Sheznie’s Magnificent Carrot & Walnut Cupcake with Cream Cheese Icing (16 pieces or 1kg whole cake)
  • Sheznie’s Amazing Chocolate Chip Cookies (approx. 16 large pieces)
  • Sheznie’s Hearty Shephards’ Pie (approx. 9” wide)
  • Sheznie’s Tasty Macaroni & Beef (approx. 9” wide)
  • Sheznie’s Scrumptious Beef Lasagna (approx. 9” wide)
  • Sheznie’s Delightful Spaghetti Beef Bolognese (approx. 9” wide)
  • Sheznie’s Desserts Variety Pack (4 pieces brownies, 4 pieces mini pies & 4 pieces cupcakes)
  • Sheznie’s Big Value Meal (1 single serving of Shephard’s Pie + lasagna + spaghetti + macaroni & 2 pieces desserts)
  • Sheznie’s Red Velvet Cupcakes (approx. 16 pcs or 1kg whole cake)
  • Learn to make your own bouquet ;P sesiapa nk buatkan utk SAYA? ;P

    Learn to make your own bouquet ;P sesiapa nk buatkan utk SAYA? ;P


    MAD - BOUQUETS ARE TOO PRICEY? LEARN FLOWER ARRANGEMENT!

    MAD Deal of the Day: RM168 instead of RM400 for 135 minutes of Hands-on Flower Arrangement Class using Artificial & Fresh Flowers + Ribbon Techniques at Touch of Eden, Wisma Central Jalan Ampang.

    Walk into a house and see a gorgeous fresh bouquet as a centerpiece, complimenting the dinner spread? Getting a little jealous yet?

    After dinner, on your way out, the host hands you a bouquet as a token to bring back home. Oh yes, now you officially envy them.

    Learn to make your own bouquet and be the envy of others the next time you host.


    Happy 10th Engagement Anniversary!

    Happy 10th Engagement Anniversary!

    To Incik Tunangan, Mohd Khairi
    Happy 10th engagement anniversary sayang as a fiance..
    After this, we'll become husband n wife. InsyaALLAH.
    Hope to be your wife dunia n akhirat. InsyaALLAH.
    Lagi 13days kita akan mjadi pasangan suami isteri, InsyALLAH.
    Masa blalu dgn pantas/laju kan. Kiranya x cukup stahun gak la kita btunang kan. heeee..
    Hurm, sesama stress kan nk settlekan majlis kita yg tak lama lg. Adoii!
    Jangan ingat keje kahwin ni senang/mudah oke!
    Manyak perlu disettlekan dari pelbagai segi. huh! pening! pening! sakit kepala... arrrrggg.
    That's ok sayang, skali seumur hidup kan. Try my best utk jadikan perfect!

    Love You so much!!

    Andai lelaki tahu ...

    Andai lelaki tahu ...


    andai lelaki tahu..
    apabila seseorang perempuan itu jatuh cinta, lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya dihatinya.

    andai lelaki tahu..
    apabila seseorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah tapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah mencintai lelaki itu.

    andai lelaki tahu...
    apabila seorang perempuan cepat marah, dia memang tidak mampu mengawal perasaannya. tapi percayalah itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. lihat sahaja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pasa seseorang, semakin banyak pula pertelingkahan yang berlaku.

    andai lelaki tahu...
    apabila seseorang perempuan itu banyak bercakap, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

    andai lelaki tahu...
    seorang perempuan itu berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya. tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya tetapi untuk masa depan anda.

    andai lelaki tahu..
    apabila seseorang perempuan itu cemburu dan tidak percayakan anda itu bukan bermakna dia tidak sayang..sebaliknyaa dia terlalu sayangkan anda dan masih menganggap anda seperti anak kecil yang perlukan perhatian. kadang-kadang dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati lepercayaan yang diberi. naluri keibuannya kuat. dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

    andai lelaki tahu..
    apabila perempuan itu merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dirinya dihargai..

    andai lelaki tahu..
    apabila perempuan jarang mengatakan ' I love You,' itu tudak bermakna dia tidak mencintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya dengan kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya..

    andai lelaki tahu..
    apabila perempuan kata dia rindu pada kamu, dia benar-benar maksudkannya. apabila berjauhan, bayangan kamu akan sentiasa bermain di mata.

    andai lelaki tahu..
    apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik daripada diri kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya menguji kamu. dia mahu melihat bagaimana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.walaupun sememangnya kamulah yang terbaik di hatinya. selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan masih menganggap ramai lagi yang lebih baik dimatanya, tetapi dihatinya kamu tetap yang terbaik.

    andai lelaki tahu..
    apabila perempuan itu menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana kamu mampu bersabar dengan kerenahnya. percayalah hati perempuan itu sangat lembut. andai kena caranya, jangan terkejut kalau dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

    andai lelaki tahu..
    apabila perempuan itu berkata "tolong tinggalkan saya". dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. perempuan memang sukar mengawal perasaan. dia terlalu emosional. tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

    andai lelaki tahu...
    sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan. perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. disebalik air matanya, tersimpan seribu kekuatan yang bakal menjadikan seseorang lelaki itu selamat bersamanya. biarpun perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan sendiri yang bisa mengoncangkan dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki lemah kerananya..

    jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.

    BE Btambah!! Btambah sayang jgk lah! MMuuaxshh!!

    BE Btambah!! Btambah sayang jgk lah! MMuuaxshh!!


    Buffered Earnings
    1. STB Thematic Branding (Brand Film) Phase II LR
    2. Proton Persona SS
    3. Maxis Project Jedi LB
    4. ESPN SS
    5. IKEA Bedroom Contest LR
    6. Prudential Recruitment LR
    7. Celcom Kolony Phase II - LB
    8. Hong Kong Disneyland 2 LR
    9. Nippon I Like Nippon Paint LB
    10. ADT Home Security LB
    11. Nokia Entertainment Smartphones LR

    Dari stress2 ni ada jgk yang mnyejukkan hati,
    trima kaseh incik nuffnang krn memberi pnambahan BE dalam blog ku ini.
    Kiranya diberi kpercayaan lah! sangat suka&berbangga.
    Yahooooooo!! kalau sblm ini tkumpulnya 10 BE tapi hari ni cek2 dah naik 11 BE.
    Alhamdullilah bsyukur sesangat!! naik lagi naik laa....... hihi

    Sekurang kurangnya...

    Pastikan anda slalu update blog/wat entry baru oke. kalau boleh seminggu dua tiga kali pun jadi la, jangan sampai berbulan tak update.

    Bila content bagus, orang akan selalu datang blog korang, dengan itu trafik meningkat. Bila ramai traffik makin tinggi peluang orang akan klik pada ads kat blog korang. Lagi untung kalau dapat CPM ads, asalkan visitor bertambah je mesti earning naik.

    Wedding Preparations: Fitting Baju

    Wedding Preparations: Fitting Baju

    Tips-Fitting-Baju-Pengantin
    Fitting merupakan salah satu proses penting dalam fasa persiapan sebelum hari pernikahan. Baju pengantin yang sudah dipilih harus pas badan, tidak besar, tidak ketat, dan tidak menimbulkan kain berkerut-kerut di badan pengantin. Harus dipastikan tak ada kesalahan jahitan ataupun salah potong. Inilah mengapa fitting merupakan kegiatan yang penting dan tidak boleh disepelekan/x amik kesah oke!

    * Akan ke tailor dlm msa tdekat. Excited!!! + Risau2 kut2 enggak x muat, maklum la x control mkn! muahaha... pdan muka.... ;P

    Solekan daya penarik

    Solekan daya penarik

    Solekan mampu memberikan kuasa yang tiada tandingnya. Solekan mampu mengubah wajah seseorang menjadi anggun, cantik, dan berseri.

    Panduan

    ♥ Bersihkan wajah
    Wajah perlulah bersih terlebih dahulu daripada sebarang peluh ataupun minyak. Jika terdapat cela-cela ini, solekan akan kelihatan bertompok-tompok dan kelihatan tidak sekata.

    ♥ Ayu dengan solekan natural
    Gaya solekan yang sesuai untuk majlis pernikahan ialah tidak terlalu tebal dengan pembayang mata dan pemerah pipi. Aplikasikan gaya solekan ini di majlis pernikahan yang biasanya diadakan pada sebelah malam. Penggunaan warna-warna tanah dan pastel akan menyerlahkan lagi kuasa solekan semula jadi itu.
    Bagi solekan waktu malam, warna yang digunakan lebih cerah dan terang supaya dapat menyerlahkan lagi wajah seseorang itu. Pembayang mata yang terang
    dapat menyerlahkan seri wajah dengan rona gelap malam selain daripada kesan gemerlapan cahaya.

    ♥ Sembunyikan lingkaran gelap bawah mata
    Lingkaran gelap bawah mata merupakan igauan besar bagi bakal mempelai. Oleh itu, gunakanlah concealer daripada tona yang hampir sama dengan warna kulit. Concealer mampu menyamarkan kesan gelap bawah mata anda.

    Credit : www.pesonapengantin.com

    Lampu ubah suasana rumah!

    Lampu ubah suasana rumah!

    PENATAAN lampu antara elemen penting menzahirkan suasana di dalam rumah.

    Lampu bukan sekadar elemen menerangkan ruang bilik atau kediaman, tetapi sebagai hiasan dalaman terbaik.

    Kebijaksanaan memilih reka bentuk dan motif sesuai berdasarkan konsep dekorasi mampu menterjemahkan keindahan ruang yang diimpikan. Kini, rekaan lampu berubah menampilkan pelbagai jenis lampu hiasan termasuk gaya moden kontemporari. Ketelitian dalam memilih lampu hiasan khususnya reka bentuk dan arah sinar lampu perlu diberi perhatian selain keindahan ruang tampil berbeza jika menggunakan lampu yang memberikan pencahayaan setempat. Suasana juga mampu menampilkan sudut pandangan berbeza jika bijak menyesuaikan kedudukan lampu hiasan dengan perabot atau aksesori hiasan dalaman lain. Lampu hiasan menggunakan teknologi jimat tenaga LED menjadi pilihan kebanyakan pemilik kediaman.
    "Persekitaran kehidupan yang baik dan penggunaan tenaga hijau mampu diketengahkan tanpa mengenepikan nilai-nilai estetika,"

    Biasanya lampu hiasan dibahagikan kepada beberapa jenis termasuk lampu gantung, lampu siling dan lampu dinding dengan pelbagai reka bentuk, warna dan motif. "Rekaan yang menarik, cantik dan kena dengan keadaan ruang apabila dipasang, cahayanya terang dan romantik selari dengan cita rasa anda.
    "Dianggarkan secara global lebih 75 peratus soket lampu ditukarkan kepada pencahayaan LED menjelang 2020,"

    Sebelum memilih lampu hiasan untuk ruang kediaman, penting mengenal pasti konsep kegemaran sama ada klasik, moden, kontemporari, ringkas atau suai padan. Pastikan juga jumlah ruang yang menerima penataan cahaya semula jadi bagi mengelak kesilapan ketika menempatkan lampu hiasan.

    Perhatikan warna dinding, aksesori hiasan dan kedudukan lampu bagi mengelak sebarang masalah termasuk keluasan dan ketinggian siling. Lampu siling memancarkan cahaya keseluruhan tempat, tetapi kesannya mendatar dan membosankan kecuali digunakan bersama lampu lantai. Sementara itu, lampu dinding sesuai untuk memantulkan cahaya daripada siling atau lantai manakala lampu meja memancarkan cahaya ke satu tempat saja. Jika bercadang membeli lampu meja, pastikan ia mudah digerakkan atau bahagian kepalanya boleh dipusing bagi dihalakan ke tempat diperlukan. Bagi lampu lantai, ia membantu menerangi ruang yang menggunakan lampu siling sementara lampu kristal seperti chandelier kurang sesuai di ruang tamu sempit atau siling rendah.

    Lampu di ruang dapur dan bilik tidur perlu disesuaikan dengan reka letak atau fungsi ruang berkenaan. Lampu hiasan dengan alat kawalan pencahayaan memudahkan anda mengawal jumlah penataan cahaya sesuai.

    OST & SINOPSIS Nora Elena

    OST & SINOPSIS Nora Elena



    Nora Elena adalah kisah seorang gadis yang telah dinodai semasa dia berusia 15 tahun oleh seseorang. Nora Elena telah ditinggalkan oleh tunangnya Idham (Zul Ariffin) apabila tunangnya mendapat panggilan misteri yang memberitahu bahawa tunangnya sudah tidak suci lagi. Dalam kekecewaan dan kesedihan yang melanda Nora Elena semasa itu tu, muncul seorang jejaka yang bernama Seth Tan yang berketurunan Baba Nyonya, dia sanggup berkahwin dengan Nora Elena bagi menggantikan tunang Nora Elena kerana segala persiapan perkahwinan dan hari perkahwinan semakin dekat.
    Konflik berlaku apabila, Nora dan Seth Tan berkahwin, pada ketika itu barulah Nora Elena dapat tahu bahawa suaminya lah orang yang telah menodainya 10 tahun yang lalu. Malang buat Nora kerana ketika mengetahuinya mereka berdua sudahpun berkahwin dan bakal melahirkan anak Seth. Walaupun Seth sudah memeluk agama Islam dan telah insaf tapi hati Nora Elena yang terluka tetap keras dan tidak dapat memaafkan suaminya tu.

    Bagaimana Seth hendak mengatasi sikap benci Nora Elena terhadapnya dan dugaan besar yang harus ditempuhi olehnya untuk memikat hari Nora Elena? Adakah Nora Elena dapat memaafkan Seth?

    Credit: http://www.ezy4u.org/archives/2699/berubah-ost-nora-elena-tv3/
    (Reen Rahim)

    Berikan ku waktu untuk bersamamu
    Meniti hari…

    (Erry Putra)

    Tak puas bagiku
    Dan kau pun berlalu
    Tinggal ku sendiri…

    Gelap seluruh jiwaku..

    {hooo…}

    (Reen)

    Ku ingin benar bersama denganmu
    Dan kau pun menjauh…


    Tiba-tiba kini kau telah berubah
    Apakah salahku…

    (Erry)

    ohoo..
    Kau yang kukenali
    Dan kini menjadi
    Insan yang lain

    Dulu kau berjanji
    Kan hidup semati
    Meniti hari…

    (Reen & Erry)

    Semuanya telah berakhir

    ohooo..

    Ku ingin benar bersama denganmu
    Dan kau pun menjauh…

    Tiba-tiba kini kau telah berubah
    Apakah salahku…

    hooo…

    Semuanya telah berakhir…

    {Wooo woo.. woo..}

    Ku ingin benar bersama denganmu
    Dan kau pun menjauh…

    Tiba-tiba kini kau telah berubah
    Apakah salahku…

    (Reen)

    Oh.. Kasih…

    New promotion going on - KFC

    New promotion going on - KFC

    Makan2 jgk tapi untuk parents di rumah jgn luper oke! hehe. agak2 korang cam gitu gak ke? mkn2 di luar tapi blk dgn tangan kosong? eeeee x baek/elok oke! at least ada sumthing utk mereka! Utk hari ini, cik an memilih COMBO A :) harap2 dia rang sukakannya!!
    Lunch aka dinner di hari jumaat, 20 may 2011 bsama incik tunangan tsayang. accecece. Sudah lama kami x mkn2 kepsi neh! huhu. Alhamdullilah kenyang! menikmati dgn sopan santun. keke. x kn pulak nk mkn dgn rakusnya. eeeee malu ok. tempat rmai gitu. walaupun perut tgh lapa giler tapi reti lg jaga adat makan. keke. malu dgn incik tunangan? x de maknanya. haha. x de cover2 lol. rugi oke!
    Colonel Chicken Rice Combo
    1 Colonel Chicken Rice
    2 Pieces Chicken
    1 Chicken Meatball Soup
    1(R) Carbonated Drink

    The KFC O.R. Chicken Chop with mushroom gravy. The platter of the good stuff came with a chicken chop, some potato wedges, sweet corn kernels and mushroom sauce served on the side.

    Do you love CHEESY WEDGES? Pasti korang mjawab iya!! tsangat suka.. hihi

    Download Gowalla and go out today!

    Download Gowalla and go out today!

    Gowalla Logo.png
    Gowalla is a location-based social network. Users 'check in' at Spots in their local vicinity, either through a dedicated mobile application or through the mobile website. As a reward users will sometimes receive virtual "items" from check-ins. Items have developed to become a promotional tool for the game's partners.

    Gowalla is a primarily mobile web application that allows users to check in to locations that they visit using their mobile device. This is achieved either through the use of dedicated applications available on Google Android, iPhone, Palm WebOS and BlackBerry, or via m.gowalla.com.



    Foursquare and Gowalla are location-based social networking services. Users “check-in” while visiting a local venue by accessing the app on a mobile device or the web site and selecting the venue from a list that the application locates nearby. Each check-in can award users with points and or “badges.” Users can also post their current check-ins to twitter and facebook.

    * Asyik2 layan foursquare, jom kita try app yang baru lak! ;)

    Check out the promo on ADT today & stand a chance to win some awesome prizes! urity

    Check out the promo on ADT today & stand a chance to win some awesome prizes! urity

    FEEL SECURE WITH ADT AND WIN BIG!!

    How does living in the city make you feel? Are you always on your toes for sounds at night? Do you wonder where your home is truly safe? Don't take any chances. Turn on ADT and get a good night's sleep.

    There's a promotion on going till September, all you've got to do is sign up with ADT. Then our friendly technician will pop by for a site visit and soon you'll be secured! So quick, head on over and sign up with ADT and stand a chance to WIN BIG!



    * Alhamdullilah BE mula meningkat mjadi 10. Trima kaseh ADT krn memberi kpercayaan pd Cik An! :)

    Sayangku btambah tambah..!!? :P

    Sayangku btambah tambah..!!? :P

    Traffic masyuk, nuffnang pun confirm masyuk!
    Alhamdullilah, hanya ingin berkongsi oke! BE ku meningkat dari 7 mjadi 9 dah oke.
    adoi!! sangat2 happy melihat BE nuffnnag ku meningkat. horeeyy!!
    Kasih sayang terhadap NUFFNANG semakin hari semakin bertambah-tambah. Lagi meningkat kasih sayang kat NUFFNANG bila diaorang tambah buffered earning!
    TQ NUFFNANG!!

    *entry sbelum ini 17 May 2011 (7 BE)
    RED WARRIOR menjuarai Liga Super ;)

    RED WARRIOR menjuarai Liga Super ;)


    Kembali Mendahului Liga Super.
    Kelantan mengumpul 43 mata dalam game ke 20 musim ini meninggalkan Selangor 42 mata . Gomo Kelate Gomo!

    The Red Warriors Network
    FULL TIME! Felda 1 Kelantan 3.

    Penjaring: Kelantan, Piya 1 mat yo 1, gol sendiri 1.
    Felda, gol sendiri dari farisham.

    Tahniah utk pasuke Kelate!

    Ladies! My big day is just around the corner yow! Let's mani pedi session at #BeeBeeNail for RM35 only!

    Ladies! My big day is just around the corner yow! Let's mani pedi session at #BeeBeeNail for RM35 only!

    insidenail

    MAD - RM35 FOR MANICURE + PEDICURE + CLASSIC NAIL ART OR FRENCH MANICURE / PEDICURE AT BEE BEE NAIL

    MAD Deal of the Day: RM35 instead of RM138 for Manicure + Pedicure + Classic Nail Art OR French Manicure / Pedicure at Bee Bee Nail, Fahrenheit 88.

    Girls, nail the look! After this nail pampering session, head on over to Uniqlo to find an outfit to match your nails! Whaddabout that?

    Tell your friends about it and experience it together. Get rewarded with every purchase they make with your link!


    Samsung Galaxy Tab vs. Apple iPad 2: which is better tablet?

    Samsung Galaxy Tab vs. Apple iPad 2: which is better tablet?

    salam..

    i jez nak mntk pndapat u all,ape bezanye dedua nih?
    untk menggantikan PC@laptop dan henpon..

    i ade plan nak bli..tp tu lah,nak taw yg mane ok..yg mane worth i. hihi

    Apple iPad 2 vs New Samsung Galaxy Tab 10.1

    Samsung has launched the revised edition of Galaxy Tabs , the Galaxy Tab 8.9 and Galaxy Tab 10.1 . The new Samsung Galaxy Tab is lighter and Thinner than Apple iPad 2 . We compared the tech specifications of Apple iPad 2 and Samsung Galaxy Tab 10.1 . In the specs comparison Galaxy Tab looks stronger than Apple iPad 2.


    In the specs though Samsung Galaxy Tab looks strong but I doubt whether it could be a iPad 2 killer . Its the name that many people care about and Apple is a name that masses trust upon . But Galaxy Tab is definitely going to impact the sales of Motorola xoom , HP touchpad and RIM Playbook tablets .

    Here is a comparison between the iPad 2 and the Galaxy Tab 10.1.

    Design and Weight
    The latest Galaxy Tab comes with a fabulous 10.1 inch display, while the Apple iPad 2 includes a 9.7 inch display. Both weigh the same, that is, 1.3 pounds. But the difference here is that that Galaxy Tab measures approximately 0.43 inches depth-wise, while the iPad 2 measures 0.34 inches.

    Resolution
    The Galaxy Tab 10.1 comes with 1280x800 resolution, while the iPad 2 offers 1024x768 resolution. But considering the size of the screens, the resolution of both the devices is relatively more or less the same. There is hence not much to compare here.

    Processor Power
    The iPad 2 comes with the powerful new dual-core 1GHz A5 processor, which makes the device much faster than imaginable.

    The Galaxy Tab 10.1 is also powered by a dual-core 1GHz processor. Interestingly, the A4 chip used in the original Apple iPad had been designed by Samsung, which is known and acknowledged to be the largest part manufacturer for Apple.

    Operating System
    The Apple iPad 2 runs iOS 4.3, which makes the browser much faster. Besides, this version of the iPad brings with its enhanced AirPlay and iTunes Home Sharing features. iOS 4.3 also provides an improved version of Apple’s proprietary Nitro JavaScript, meaning that the program runs faster on all iOS-based devices.

    The Samsung Galaxy Tab 10.1 runs Android 3.0, also referred to as Honeycomb. This gives it powerful and effortless multitasking and easily customizable widgets.

    Memory-Wise
    The Apple iPad 2 offers a choice of 16GB, 32GB and 64GB internal memory. The Galaxy Tab, on the other hand, offers only two choices, 16GB and 32GB.

    Neither Apple nor Samsung have so far revealed the RAM on their latest devices. So we will have to await more information on that.

    Camera
    Both the Galaxy Tab 10.1 and the iPad 2 come with 2 cameras. The former includes an 8MP rear-facing and 2MP front-facing camera. Apple have yet to reveal specifications on their cameras.

    Additionally, Samsung is believed to be offering 1080p video capture support on its new device.

    Battery Life
    The Apple iPad offers 10 hours of battery life. There are no details yet on the battery life of the Galaxy Tab 10.1. But we all know that Android 3.0 would offer enhanced battery life in tablets running its OS. The Motorola Xoom also offers 10 hours of battery life, so maybe we can expect the same with the latest Galaxy Tab too.

    Want a free car briefing session?What about a free test drive session?

    Want a free car briefing session?What about a free test drive session?

    TIME TO PAMPER YOUR FAMILY WITH SPACE!

    When I say S.P.A.C.E, what do you say? PROTON Exora!

    Say it again, Churpers!

    When I say S.P.A.C.E, what do you say? PROTON Exora!!!

    Based on Exora’s unique benefits that can be best summed up as S.P.A.C.E, this as a word highlights the spaciousness of this 7-seater MPV, but as an acronym describes the car’s key qualities – which is Safety, Performance, Advanced Styling, Comfort and Economical (SPACE).

    Proton Exora is Malaysia's first home-grown MPV that has been built to world class quality & standards in performance, safety, technology and comfort.

    With Proton, not only you get to drive your family and friends in comfort, but safety is always a priority. Thanks to Proton, they're hosting its first-ever Exora VIP Test Drive Session and you're invited to participate!

    All you need is to register yourself at www.allaboutexora.com

    Not only you will learn more about Exora's winning features, you get a chance to gain budget tips, have a spa session and win cash prizes of RM6k!

    Don't just sit there in awe, Churpers. It's happening so share it with your family and friends today!

    The first Exora VIP Test Drive Session starts from April 23, 2011.


    You're just looking to have the cool, sleek, sexy, white iPhone 4. ...??

    You're just looking to have the cool, sleek, sexy, white iPhone 4. ...??


    BE SLEEK & COOL WITH A WHITE IPHONE 4!

    Be one of the cool ones by getting this amazing iPhone 4, in white! Yeah, we know, finally it has arrived.

    Be sure to match the right plan to your needs in order to fully utilise your sleek white cool iPhone 4.

    Get your friends on board.

    *“The white iPhone 4 has finally arrived and it's beautiful lol.. mengacam abis. tgugat ni. mau cmpak mana bb ni? muahahahaha....



    GOOD DIET BALANCE WITH NESTLE BLISS YOGURT DRINKdo so by taking up the Nestle Bliss 14-Day Challenge !

    GOOD DIET BALANCE WITH NESTLE BLISS YOGURT DRINKdo so by taking up the Nestle Bliss 14-Day Challenge !

    “As our lives become more time-consuming, demanding and stressful, sustaining excellent health at all time is important. Not only do we need to consume a well-balance diet and exercise regularly, we must also know how to care for our digestive system.”

    So Nestlé has come up with a simple solution, the Nestlé Bliss Yogurt Drink. Nestlé Bliss Yogurt Drink is the only yogurt drink in Malaysia that contains Inulin (fibre) and live cultures. All you need is just two servings of the yogurt drink daily for 14 days as a part of your daily diet and improve your digestive system for better health.

    Yogurt drink contains different kinds of beneficial bacteria

    NESTLE (Malaysia) Berhad is calling on more Malaysians to make yogurt drink a part of their daily diet and improve their digestive system for better health.

    “The yogurt drinking habit should be cultivated among Malaysians as it is full of goodness and has different kinds of bacteria that are beneficial to our overall health.

    “As our lives become more time-consuming, demanding and stressful, sustaining excellent health at all times is important.


    Discover more about getting on the journey to perfection.

    Discover more about getting on the journey to perfection.


    Sunsilk Malaysia
    BE A SUNSILK PERFECTIONISTA & WIN PRIZES WORTH RM35,000!

    Model in a designer dress, get a perfect hair makeover and be featured in a fashion magazine! And while you’re at it, you’ll get to discover more about getting on the journey to perfection! Be a Sunsilk Perfectonista NOW!



    Corn? Red Bean? Melon? Caramel? Too many choices!! Click to vote for your desired milk today!

    Corn? Red Bean? Melon? Caramel? Too many choices!! Click to vote for your desired milk today!

    Dutch Lady Malaysia
    VOTE NOW!!!!

    Memperkenalkan calon-calon Pilihan Raya Susu Dutch Lady!
    Undilah hari ini! Calon-calon yang bertanding adalah Dutch Lady Kacang Merah, Dutch Lady Jagung Manis, Dutch Lady Tembikai Moo dan Dutch Lady Karamel Toffee!

    GOT MILK?

    Uh oh! Word got out, Churpers, and mums and children alike have been gunning for their favourite flavour for Dutch Lady's FIRST EVER Milk Election !

    In conjunction with its 4th World Milk Day, Dutch Lady Milk Elections is developed to find the newest flavour for their UHT milk, to encourage Malaysians to drink more milk

    Why? Because you have the power to determine a stronger Malaysia with MILK!

    Who can vote? Anyone!

    Candidates:
    1. Dutch Lady Red Bean
    2. Dutch Lady Sweet Corn
    3. Dutch Lady Moo Melon
    4. Dutch Lady Caramel Toffee

    So now, Churpers, you gotta share this with your friends and may the team with the most votes by 28 May win ! Hehe.. I know I am definitely a "Team Sweet Corn"! :P

    You can also sample the four flavours when sampling starts from 13-28 May. Check out Dutch Lady Facebook page for details.

    Have fun!


    Buffered earning meningkat. Rezki di bulan May ;P

    Buffered earning meningkat. Rezki di bulan May ;P


    Hasilnya, BE meningkat menjadi enam. haha! :D Kepada rakan² yang belum mendapat BE, jangan give up ye.. One day, giliran anda pula... (: Syukur Alhamdulillah. Yahooooo!!!

    What's better than ending my night with a nice comfy bed?

    What's better than ending my night with a nice comfy bed?

    BED TIME FOR ME! ARE YOU COMING?

    You have been through a long productive day and the only thing that you can think of is your bouncy bed and your soft warm blanket that you can caress yourself to sleep.

    Now kick off that blanket of yours because IKEA wants to know your bedroom habits! Whether they're quirky, cute or funny, do tell IKEA your bedroom habits from 5th May to 26th June and you could be the lucky ones to stroll away with a grand prize of RM1,500 and more!

    Now, the golden question: How do YOU participate?
    Click on http://www.malaysia-ikea.com/bedroom_story/ and find out more!

    And oh, don't forget to share them. Have fun!

    http://www.churpchurp.com/niknurehan/share/ikea-bedroom

    Tsenarai? Sibuk? Maap...

    Tsenarai? Sibuk? Maap...

    Mode : Almaklum la nk buat kerja kawen kan, jadinya sikalang neh cik an agak sibuk la.
    Manyak menda perlu diuruskan. shingga la hari perkahwinanan nanti, insyaALLAH. slagi x smpai waktunya shingga tu la cik an perlu settlekan kejaan ini.
    Dalam sibuk, stress & happy bcampur gaul ok! Harap sgt sumernya bjalan dgn lancar.
    Skg neh sesi mghantar2 kad yerp. Adakah anda tsenarai? adakah anda dijemput? Maap pd sesiapa yang x dpat card lg or x dapat yerp. Kalau x keberatan jemput la ke rumah nanti. ye2 aje lah, kad agak terhad, tu la gatal sgt nk buat skit2. kekeke. bila dapat siap card baru rasa laa nk panggil org ni lah, org tu lah. haha. padan muka!!

    Kelantan, Terengganu ke final Piala FA

    Kelantan, Terengganu ke final Piala FA

    16/05/2011

    KUALA LUMPUR 16 Mei - Kelantan dan Terengganu mara ke perlawanan akhir Piala FA musim ini selepas mengatasi lawan masing-masing secara agregat pada perlawanan separuh akhir kedua, hari ini.

    Kelantan layak ke perlawanan akhir dengan agregat 6-2 selepas seri 1-1 dengan Selangor di Kota Bharu manakala Terengganu mara dengan agregat 5-2, setelah mengalahkan Pahang 2-0 di Kuantan. - Utusan

    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0516&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_42.htm
    COACH HANDBAGS ACCESSORIES CLEARANCE SALE PAVILION KLCC GARDENS KLIA: 30 MAY ONWARDS

    COACH HANDBAGS ACCESSORIES CLEARANCE SALE PAVILION KLCC GARDENS KLIA: 30 MAY ONWARDS

    COACH Clearance Sale

    COACH Handbags Accessories Clearance Sale Pavilion KLCC Gardens KLIA

    When: 30 May onwards

    Products offered:
    Handbags
    Accessories
    COACH Handbags Accessories Clearance Sale Pavilion KLCC Gardens KLIA

    Where:
    COACH at Pavilion KL
    COACH Suria KLCC
    COACH at The Gardens, Mid Valley City
    COACH Satellite Building KLIA
    Malaysia
    COACH Clearance Sale

    Sampai Bila Mahu Bertangguh?

    Sampai Bila Mahu Bertangguh?

    Assalamualaikum.

    Semalam
    kita bangun tidur dengan azam mahu menjadikannya hari terbaik
    bangun subuh
    berdoa
    dengan harapan dipermudahkan urusan
    berlalu beberapa ketika

    dugaan pertama muncul
    kita berjaya
    dugaan kedua muncul
    berjaya juga
    dugaan ketiga muncul
    kita gagal
    dalam hati kita sudah mula berkata
    ah esok lusa sahajalah berubah
    sama juga aku last-last
    tanpa menyedari itulah helah terbesar Syaitan
    semakin malam
    semakin lalai kita pada hari ini
    kemudian
    sebelum tidur
    terlupa memasang azam untuk esok
    dalam minda kecil masih bersuara
    esoklah

    esok?
    kita hanya boleh bersuara tentang esok
    jika ianya masih ada
    kita tidak mengetahui adanya atau tidaknya esok itu untuk kita
    entah-entah esok sudah tidak bernyawa
    entah-entah esok sudah ditanam
    tidakkah dahsyat begitu

    jadi
    kesimpulannya
    janganlah bertangguh!!

    Lagumano set kito? FA Cup Semi-Final 2nd Leg

    Lagumano set kito? FA Cup Semi-Final 2nd Leg

    Suasana di luar stadium. Meriah kan!!!??

    Manusia yang beratur nak beli tiket..memang ramai gila!!! berpeluh-peluh, usaha dapatkan tiket, beratur panjang.

    Guano gu? Ado tiket belako doh? Ko tgk astro jah? Rok ko nk bratur panjey gini? Gamba ini cik an 'copy' kat red warrior nyer mukabuku. Pehh time ni kui 12 lebih beb. tgh panas menggila. larat/smangat tul pnyokong bola utk bratur. x bratur camne mau beli ticket kan. pastikan yg 'original' ;)
    ASTRO ARENA (Channel 801)
    FA Cup Semi-Final 2nd Leg - KEL v SEL: Sultan Mohamed IV Stadium

    Date: Monday May 16, 2011
    Time: 8:45PM WST

    One Day Only!!  ( Enjoy discounts up to 50%. )

    One Day Only!! ( Enjoy discounts up to 50%. )


    FIRST STATION COFFEE SHOP K.B

    FIRST STATION COFFEE SHOP K.B

    Ice cream goreng yg tbaekk!! jatuh chinta dgn ice cream nya. tsangat sedap okies!
    x tipu! x caya cuba g try mlm ni jgk. kikiki..
    Bagi pdapat cik an, x sedap loll! tp cita rasa masing2 kan. hehe.
    ADDRESS: NO.3486-E,F
    JALAN SULTAN IBRAHIM,
    15050 KOTA BHARU
    KELANTAN

    Popular Posts

    I luv evrything about ..... © . Designed by MaisarahSidi.com