6/1/12 - 7/1/12 - I luv evrything about ..... I luv evrything about .....: 6/1/12 - 7/1/12
Hobi Baru baby Hadif!

Hobi Baru baby Hadif!

Bayi Anda Hisap Jari? | Kata orang tua, bayi yang menghisap jari ini adalah bayi yang baik. Mereka tidak banyak kerenah dan tidak memeningkan kepala ibunya. Sungguh menarik! Biar apa pun pendapat, setiap ragam bayi tidak sama antara satu sama lain. Ada yang setelah minum susu, mereka akn tidur dengan lenanya namun ada juga yang terpaksa menggunakan alat bantuan seperti puting atau jari mereka sendiri sehingga terlena tanpa disedari.
Malah ada yang akan menangis atau meragam jika puting atau tangan mereka di tarik. Apa yang perlu para ibu ketahui, menghisap jari adalah normal kerana ia membuatkan mereka berasa selesa.

Sesetengah bayi menghisap jari apabila mereka beras penat, bosan atau perlukan belaian. Janganlah risau, tabiat ini akan berkurangan apabila mereka mempelajari benda-benda baru. Kebiasaannya, tabiat sebegini akan hilang apabila bayi mencecah umur sembilan bulan hingga setahu.

Menurut kajian yang dilakukan oleh American Dental Assosiation, tabiat menghisap jari tidak akan memudaratkan dan menyebabkan masalah kepada pertumbuhan gigi dan gusi kecuali jika ia diteruskan melebihi usia empat hingga lima tahun.

* siang hari an kasi pluang la kalau hadif nk isap tp bila nk tido malam, an pakaikan mitten. heee.
* kasi jgk hadif mghisap pacifier. hehe.


Tak siapa yg tahu kecuali pemilikNya..

Tak siapa yg tahu kecuali pemilikNya..

kadang2 ada ketikanya...lebih baik kita diam daripada berkata² kerana dikhuatiri aper yg terkeluar dari mulut ni akan menghiris perasaan org lain..tapi..sampai bila pulak la kita asyik nak berdiam diri saja..pabila di pihak yg sana tu x mengerti² lagi perasaan kita ni..

ye ker x mengerti atau buat2 x paham yerp? ada shj alasan. hurm...
pelbagai alasan adakala alasan yg sama shj yg didengari/diterima. naik muakkk!!!!
sedih diperlakukan sbegini rupa.
hanya ALLAH shj tahu betapa sakitnya hati ini.
hari2 menangis krn benda yg sama.
sedey diperlakukan sebegini.
saya tidak gembira.
tak dapat cakap/explain lebih2.

di luar nampak happy tapi di dalam nya, x siapa yg tahu kecuali pemilikNya.
Selamat Hari Bapa. Sayang !!

Selamat Hari Bapa. Sayang !!

Salam sejahtera, dan assalaamualaikum buat semua yang baca :)
Ann nk ucapkn slmt ari bapa pd smua bapa bgelar bapa...
wlaupon ayh dh tiada. trma ksh ayah...moga ayh tng d sana.. Ayh stiasa dlm ingatan.
Love you so much~!!

Selamat hari bapa utk suami ku tersayang lagi tercinta,semoga kita bahagia hingga akhir hayat,apa yg berlaku sepanjang hayat anggap lah satu sejarah dan kenangan takala kita bersama....
Semoga jodoh berkekalan...InsyaALLAH.

Semoga jodoh berkekalan...InsyaALLAH.


31 Mei 2012
Selamat Pengantin Baru buat
Na & Hilmi

Belum terlambat kami sekeluarga mengucapkan Selamat Pengantin Baru buat adik ipar, Na dan suami, semoga bahagia hingga ke syurga & dikurniakan anak2 yang comel!

Alhamdullilah majlis berjalan lancar & semuanya pun dah selesai.
It's our wedding anniversary!

It's our wedding anniversary!

Hi everyone.

12/06/2011 - Merupakan hari kami berdua disatukan melalui ikatan pernikahan.

Kini setahun telah berlalu, mahligai yang kami bina semakin hari semakin tersergam indah lebih-lebih lagi dengan kehadiran cahaya mata pertama kami Hadif Hassani.

Semoga ikatan perkahwinan ini dapat kami eratkan dan simpulkan dengan lebih sempurna dalam meniti kehidupan seharian sebagai seorang suami, isteri dan ibu bapa. semoga tanggungjawab dan amanah yg tergalas ini dapat kami pikul dan jalankan dengan sebaik-baiknya.

I am so blessed to have such a great and loving husband!
You are mine all mine! How lucky am I to have someone so caring and supportive, and who never leaves my side and I couldn’t ask for more!!
I love you so much.
Thank you for this wonderful year and I look forward to a lifetime of anniversaries to come!!!!

I luv evrything about ..... © . Designed by MaisarahSidi.com