1/1/13 - 2/1/13 - I luv evrything about ..... I luv evrything about .....: 1/1/13 - 2/1/13
Kepada yang malas nak berselawat eloklah dgr!

Kepada yang malas nak berselawat eloklah dgr!


Pesanan Allahyarham Tok Ayah Haji Musa - Ulama' Yang Tawadhuk yang meningal dunia hari ini kepada kita semua. dengar kisah dari beliau kelebihan selawat yang menimpa keatas seorang individu setelah mati. WAJIB DENGAR N SHAREEEEEEEE
Hadif semakin Membesar..

Hadif semakin Membesar..

Photo: Selamat petang kakak2 makcik2. Tak kira dimana brada.. hihi.
Hadif Hassani dh 9 bulan lebih. masih tidak boleh bjalan sendiri. Mulai berdiri dengan sokongan pelbagai barang dalam rumah seperti kabinet, perabot dan sebagainya. Mulai berjalan dengan bantuan barang-barang sokongan seperti perabot. mengeluarkan pelbagai bunyi suku kata seperti ‘ba’ atau ‘da’ yang jelas tetapi tidak difahami. Mama mama entah apa mama mama. kiki. mkanan pun iya. mainan pun iya. 
Photo: Wednesday ; 30 January 2013
Ubat Hati ;

Ubat Hati ;

Ubat Hati itu ada 5 perkara: 
 1) Bacalah al-Quran beserta maknanya. 
2) Mendirikan solat malam. 
3) Berkumpullah dengan orang soleh. 
4) Banyakkanlah berpuasa. 
5) Panjangkanlah zikir diwaktu malam. Dipetik dari lagu Opick.  


Red Velvet Trifle | Super Moist!! Kota Bharu.

Red Velvet Trifle | Super Moist!! Kota Bharu.

Photo: Red velvet triffle by @bloomhousekb 
Terbaeeekkkk!!!!! 
Red velvet triffle by @bloomhousekb mmg Terbaeeekkkk!!!!!
Price small 35 medium 50 large 100.

BloomHouse's Signature Red Velvet Trifle | Flavorful, soft, divine & super moist red velvet cake layered with homemade thick whipped cream cheese mixture and topped with strawberries!
Adab mendengar azan

Adab mendengar azan

Photo: Suka sgt dgr org azan. Tgh sronok bmain blh bhenti. Mnuju ke tv utk mdgrnya..

Kematian itu pasti menjelma. Hanya masa dan waktunya yang tidak kita ketahui. Cuba kita amati, mengapa kebanyakan orang yg nazak, hampir ajal tidak dapat berkata apa-apa? Lidahnya kelu, keras dan hanya mimik mukanya yang menahan kesakitan sakaratul maut’

Diriwayatkan sebuah hadis yg bermaksud:

“Hendaklah kamu mendiamkan diri ketika azan, jika tidak Allah akan kelukan lidahnya ketika maut menghampirinya..”

Ini jelas menunjukkan, kita disarankan agar mendiamkan diri, jangan berkata apa-apa pun semasa azan berkumandang . Sebagai orang beragama Islam kita wajib menghormati azan Banyak fadhilatnya. Jika lagu kebangsaan kita diajar agar berdiri tegak dan diamkan diri.

Mengapa ketika azan kita tidak boleh mendiamkan diri? Lantas sesiapa yang berkata-kata ketika azan, Allah akan kelukan lidahnya ketika nazak . Kita takut dengan kelunya lidah kita semasa ajal hampir tiba maka kita tidak dapat mengucap kalimah “Lailahaillallah. .” yang mana sesiapa yang dapat mengucapkan kalimah ini ketika nyawanya akan dicabut Allah dgn izinNya menjanjikan syurga untuk mereka. Dari itu marilah kita sama-sama menghormati azan dan mohon kepada Allah supaya lidah ini tidak kelu semasa nyawa kita sedang dicabut.

 “Ya Allah! Anugerahkanlah kematian kami dengan kematian yang baik lagi mulia, lancarkan lidah kami mengucap kalimah “Lailahaillallah. ..” semasa sakaratul maut menghampiri kami. Amin.. amin… amin Yarobbala’lamin ..”
Pergi Tak Kembali. Sesaat tidak melupai arwah ayah.

Pergi Tak Kembali. Sesaat tidak melupai arwah ayah.

Esok 12.1.2013, genap setahun pemergian ayah.. dan aku tidak akan pernah biasa dengan ketiadaannya walaupun bertahun-tahun sudah berlalu.. sampai hujung nyawaku.. 

Namun aku redha 
arwah ayah cuma mengalami peralihan tempat.. 
ke tempat yang lebih rapat ke sisiNya.. InsyaAllah......amin..
Seketika,segala kenangan lalu, kenangan indah kami termuncul di layar fikiran.. 
I LOVE YOU AYAH.
Ayah......... dirimu seringku ingati........ Semoga roh arwah ayah dicucuri rahmat. 

Mudah-mudahan jalan kita selalu lurus..agar ketika kita kembali kepadaNya.. Dia menemukan jasad kita terbaring dia atas jalan.. jalan yang direstuiNya di dalam kehidupan kita. Atas daripada semua ini.. aku bersyukur kepada Tuhan kerana kasih dan berkatNya yang tidak berkesudahan. 

 AL-Fatihah ...
Mama minta maap hadif hassani!

Mama minta maap hadif hassani!

Rasa bersalah amat sangat. Maapkan mama sayang. Berlakunya sekelip mata. Rasa terkejut bila terdengar bunyi yg kuat. Bgegas ke tepi jatil. Ya allah anakku jatuh katil...
Salahku krana tidur tlebih dahulu. Sedangkn sblm itu. Mama lihat hadif sudah tidur. Papanya ke toilet. Bila masa pulak hadif bgn utk merangkak ke tepi...?  Lalu dummmm jatuh. Kpalanya terkena side table.
Hati tak gembira. Hati sedih. Tiada kceriaan utk pg ini. Hanyalah kerisauan utk masa hadapan.
Ya allah. Hilangkn rasa kesakitan sekiranya hadif trasa sakit di bahagian kepala. Jauhkn dr pkara2 yg tidak elok/tidak diingini. Sehatkn lah dia.
Sebenarnya dah byk kali hadih jatuh ni. Tp inilah kali pertama berlakunya di depan mataku. Tak dpt mnerima knyataan hadif jatuh smalam. Ku menangis.. ku bersalah..
Maapkn mama.

Allah plans Best dan His is the Best Planner. Subahanallah.

Allah plans Best dan His is the Best Planner. Subahanallah.


Dengan nama ALLAH yang Maha Pengasih dan Penyayang. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Dengan nikmat Allah kurniakan, diri bersyukur tidak terhingga. Moga rasa syukur ini kekal ada dan sentiasa bertambah dengan banyaknya. Apakah kita tidak mahu bersyukur? Tahun baru 2013 telah bermula hari ini. Selamat tinggal 2012. Segala duka dan ceria, gembira dan tawa, duka dan sengketa dunia kini hanya tinggal kenangan dan sejarah. Moga sejarah yang baik bisa diulang dengan lebih baik dan kepahitan masa lampau dijadikan iktibar untuk menjadi lebih baik. Tahun 2012 ada pahit dan ada manis nya. 

Pahit untuk menerima yang arwah ayah telah meninggalkan kami lebih2 lg time tu ann tgh sarat mgandung. sedih amat sangat. tidak disangka dan bsedia untuk khilangan arwah ayah tcinta secepat itu. Tapi alhamdullilah dikurniakan anak yang comel hadif hassani sebagai penghibur & cahaya untuk rumah ini. Satu kurniaan yang sangat2 sempurna untuk kami sekeluarga. Terima Kasih ya ALLAH. 

 Untuk tahun 2013 ini, mogaa diri mampu memikul tanggungjawab sebagai seorang isteri yang solehah. Moga perkahwinan ini kekal sampai syurga. Ameeeen. Doakan saya jadi solehah untuk awak dan anak-anak kita. Pimpin tangan saya menuju syurga yea. Dan tahun 2013 jugak la insyaALLAH akan hadirnya anak ke2 kami. heeeeee. Sama2 doakan dan nantikan ya.
I luv evrything about ..... © . Designed by MaisarahSidi.com