Nasi Tumpang bersize Giant! - I luv evrything about ..... I luv evrything about .....: Nasi Tumpang bersize Giant!

10 October 2019

Nasi Tumpang bersize Giant!

Nik Nurehan | Thursday, October 10, 2019 | 0 Komen

Assalamualaikum & Selamat Pagi.. Nok raso Nasi Tumpang Gulai Kuning Udang Galoh dari Dapur Mama...??? Jom la breakfast di Warong Oren Kubang Kerian (sbeloh KFC).. Kalau orang kelate gak panggil “Nasi Tupe”.

Orang zaman dulu nak ke laut menangkap ikan, dibekalkan “nasi tupe” cam gini lah sebabnya mudah kan dari nak bawak bekas tingkat atau dipanggil “bekas sia”. 
*Betul ke tidak tak tahu la, Mak Mama Ann lah yang cerita ni. Boleh jadi betul boleh jadi rekaan lah. Hehe. Jangan serius sangat deh kalu saloh.

"Nasi Tupe Gulai Ude Galoh"
Harga Rm 4.50

Kuahnya pekat & banyak & manis.
Nasi tumpang berlaukkan udang, serunding & telur dadar. Sizenya agak tinggi deh. Kejut jugak Mama Ann tengok “nasi tupe” nih. Ho laaa sokmo kita kelih hok rendoh rendoh jah.
Kali ni tinggi kurus tinggi. Kalu la satu hari nanti Mama Ann kurus tinggi mesti comei deh. Hahaha. Larik tajukkkkkk!!! Toksoh berangan la kalu kijo make duk sajo ni. Exercise malah apah.

Bagi sesiapa yang mahukan kelainan, boleh la cuba. Cuba sekali hari ini, InsyaALLAH nak lagi sekali.

Untuk tempahan makan makan boleh hubungi Dapur Mama :  019 926  0330 @dapurmama76

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

I luv evrything about ..... © . Designed by MaisarahSidi.com